Toon posts:

after effects hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het onderzoeken wat de beste after effects hardware zou zijn.
Wij werken hier veel met aftereffects en premiere. Alleen is het werken met hd materiaal niet erg snel.
Op dit moment hebben wij geen bijzonder systeem, 2x dual xeon.
Ik ben voornamelijk opzoek naar hardware accelerated processen die after effects en premier gebruiken, dus bij het renderen, bewerken en exporteren van animaties.
Ik heb wel wat capture kaarten gevonden, maar het gaat bij ons niet om het capturen. Het zijn allemaal 3D animaties.
Naast de hardware acceleratie denk ik ook dat hardisk snelheid belangrijk is. Ik denk aan een RAID 0 met twee F1 schijven. En veel snel geheugen. Maar dat is het probleem niet.
Ook moet er een keus worden gemaakt tussen 32 en 64 bit. Wij hebben nu 32bit after effects met 64bit windows, maar bij het exporteren gaat after effects de fout in met geheugengebruik, dit probleem is bekent, onder 32bit komt dit niet voor.
Ik heb nog niet uitgezocht of er ook een 64bit after effects versie bestaat.

Heeft er iemand enige ervaring met hardware accelerated processen voor after effects, of overige tips voor een nieuw systeem?

Verwijderd

Ik ben niet bekend met hardwarematige-oplossingen voor AE (in die zin, als zijnde add'on kaarten ed.) deze bestaan volgens mij niet (maw. het komt echt op je processor aan)

over performance tunen van AE:
http://livedocs.adobe.com...e4-BF8F-577132AB4723.html

Zou als het mogelijk is wel op XP64 proberen te blijven, anders zit je met max 3GB per process...

Is het niet zo dat je met deze kaarten:
http://www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html

De belasting op je processor ook een heel stuk verlaagd? :/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:13 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Network rendering al overwogen? Beste manier om je rendering/export vanuit AE te versnellen is er gewoon een 2e/3e/Xe machine bij te plaatsen en je jobqueue een beetje goed te managen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou eerst een goed uitzoeken waar nu de problemen zitten bij het bewerken van HD materiaal. Haal de performance monitor er eens bij..

En sommige effecten worden versneld door je openGL kaart.

Het licht een beetje aan de volumes van je data maar je wilt wel werken op snelle schijven. Ik kan me een Areca kaartje met veel cache en F1's of misschien wel die nieuwe raptors indenken...

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 22-04-2008 17:21 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels veel kaarten gezien die hardwarematig hd materiaal verwerken, maar in welke mate deze verdere after-effects dingetjes ondersteund is voor mij onduidelijk.
Deze kaart lijkt mij intressant...

http://www.adstech.com/pyroav_com/products/PVC-9000/products_details.asp

"a fully integrated component in Premiere Pro CS3 and After Effects. Speed up your DVD production and quickly re-render parts of your production during those last minute changes without rendering the entire project again."

Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen, doet deze kaart meer dan alleen coderen naar hd formaat?

En over dat OpenGL, wij hebben hier momenteel alleen geforce kaarten, ook voor 3D werk. OpenGL kaarten zijn zo overdreven duur. Ik denk dat OpenGL sneller is op een 8800GTX dan op een 128Mb variant die even duur is, maar dan een OpenGL versie is.