Installatie PHpBB3 forum lukt niet na delete !!

Pagina: 1
Acties:

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 22:14
Ik ben bezig met het installeren van een PhpBB3 forum op een betaalde host die php 2 en 3 ondersteund.

Nou was het me de eerste keer gelukt, alleen had ik een stomme fout gemaakt waardoor een gedeelte van het forum was verdwenen, en toen wist ik niet meer hoe 't terug te krijgen.

Nou heb ik toen besloten om het gehele forum te verwijderen en van het begin af aan opnieuw te beginnen.
Nadat alles was verwijderd via de ftp server heb ik het mapje "phpbb3" mapje opnieuw geupload, en dan kan je via de website waar je 't opzet in ene het programma installeren, waarna het forum live komt. via www.jewebsite.com/phpbb3

Het vreemde nu is dat ik dus geen installatie menu krijg helemaal niks meer.

Mijn vraag is nu...

- Heb ik iets verwijderd wat standaard op de hots server staat dat je nodig hebt anders werkt de installatie niet in php ?

- Hoe krijg ik nu weer een installatie menu te voorschijn.

Deze weblink heb ik doorlopen, hebt lukte hier de eerste keer wel, maar nu dus niet meer :'(

http://docs.phpbbservice....tart/snel_installatie.php

Iemand een suggestie ?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Heb je er wel aan gedacht om de installatie op een lege database te doen? Dus de oude tables ook weggegooid?

blub

• Diego27
Foamy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:51:
Heb je er wel aan gedacht om de installatie op een lege database te doen? Dus de oude tables ook weggegooid?
Waar gooi je de oude tables weg, dat zijn toch gewoon al de mapjes van de fdtp server of kan je dat ergens anders doen in de host database.

I am newbie, please help me

• Diego27
Iemand die een idee heeft wat het probleem is ?

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Je moet even phpmyadmin installeren in een beveiligd submapje van je site. Daarmee kun je je eigen database beheren en leeggooien eventueel.

• Diego27
Het is toch zo dat als iik me niet vergis dat als je het mapje phpbb3 in je rootmap plaatst dat deze dan moet gaan laden door de onderstaande link in te geven, niks meer of niks minder of vergis ik me.

http://www.url.com/phpBB3

Dat heb ik namelijk de eerste keer ook gedaan, kan er iets achterblijven van de oude installatie of moet je die intern nog van het control panel verwijderen voordat deze echt weg is.

Dat heb ik namelijk niet gedaan, ik heb hem gewoon uit de originele ftp map verwijderd.
Er is vast wel iemand die me hierbij kan helpen en mocht alleen de host dit kunnen oplossen, wat dient hij dan te doen om ervoor te zorgen dat het account weer zo is als toen ik ermee begon, is daar een bepaalde term voor (engelse host).

Thanks voor de hulp zicht echt met de handen in het haar, kan namelijk helemaal niet meer verder.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zoals gezegd, oude sql laten verwijderen, dan gaat ie weer
lijkt mij niet echt iets voor tweakers

http://www.phpbb.nl/forums/
Pagina: 1