Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ASPX C#] Reload Page Load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een menu met een aantal functies erin.

Wanneer er op een knop wordt gedrukt, moet hij nu twee dingen doen
1) de juiste pagina in een ander frame laten zien (werkt goed)
code:
1
 Server.Transfer("technieken.aspx", false);

2) het menu (kop.aspx) herladen (de Page Load) en dit lukt me niet
volgens google moet ik onderstaande code gebruiken
code:
1
Response.AppendHeader("Refresh","0;URL=kop.aspx");

Maar die doet het niet.

Heeft iemand een idee om de pagina kop.aspx opnieuw te laden?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:20:
Wanneer er op een knop wordt gedrukt, moet hij nu twee dingen doen
1) de juiste pagina in een ander frame laten zien (werkt goed)
code:
1
 Server.Transfer("technieken.aspx", false);

2) het menu (kop.aspx) herladen (de Page Load) en dit lukt me niet
volgens google moet ik onderstaande code gebruiken
code:
1
Response.AppendHeader("Refresh","0;URL=kop.aspx");
* TeeDee is overigens erg benieuwd naar de reden waarom je op deze manier werkt. Wat is er mis met Usercontrols, Masterpages* en wat doen ook.
*tenzij je .Net 1.1. gebruikt natuurlijk...
Maar die doet het niet.
Wat doet 'ie niet? Een refresh? Krijg je errors?

[ Voor 3% gewijzigd door TeeDee op 22-04-2008 11:28 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Bij een refresh krijg je wel het juiste, omdat hij dan "kop.aspx" opnieuw laat en dan laat hij het wel zien.

Daarom is mjn idee, om de "kop.aspx" opnieuw te laden.

Dus wanneer ik in het menu op bijvoorbeeld Contact klik, dan moet hij gaan naar de contact.aspx pagina en de "kop.aspx" pagina herladen.

met
code:
1
Server.Transfer("contact.aspx", false);
stuurt hij hem naar de juiste pagina, maar nu nog kop.aspx herladen en dat lukt mij nioet

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Begrijp ik goed dat je een website met frames hebt, de ene frame een nieuwe pagina in wilt laden en in een andere frame de pagina wilt herladen?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:15

Haan

dotnetter

mOrPhie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:33:
Begrijp ik goed dat je een website met frames hebt, de ene frame een nieuwe pagina in wilt laden en in een andere frame de pagina wilt herladen?
Daar lijkt het wel erg op ja.. Maar zoals Teedee volgens mij al probeert te zeggen, is het misschien beter om het ontwerp van de site eens onder de loep te nemen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:33:
Ja, sorry voor de onduidelijkheid, ben nog steeds druk aan het zoeken en wordt er langzamerhand 8)7 van.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Volgens mij moet je dit gewoon met Javascript oplossen.
je bent imo nu wel een behoorlijk aantal zaken die je mooi in .Net op kan lossen behoorlijk aan het verkrachten.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Server.Transfer gebruiken zou ik in elk geval proberen te vermijden. Als de pagina waar je naar verwijst in een andere folder staat, dan raken al je relatieve verwijzingen over de zeik. Waarom gebruik je geen Response.Redirect?

Als je dan toch zo aan het stoeien bent met frames en dat soort zaken, waarom plaats je dan niet gewoon een stukje javascript in de body-onload van je contact.aspx die kop.aspx refreshed?

Een reload header heeft alleen invloed op het frame waarbinnen hij gestuurd wordt.

Werken met frames voor menustructuren is niet meer van deze tijd trouwens, zoals TeeDee ook al aangeeft zijn masterpages hiervoor bedoeld. Als het je gaat om flikkerende en continue herladende pagina's tegen te gaan, dan is Ajax misschien een uitkomst.
edit:
met de hierboven gegeven reacties...

[ Voor 3% gewijzigd door bigbeng op 22-04-2008 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:38:
Server.Transfer gebruiken zou ik in elk geval proberen te vermijden. Als de pagina waar je naar verwijst in een andere folder staat, dan raken al je relatieve verwijzingen over de zeik. Waarom gebruik je geen Response.Redirect?

Als je dan toch zo aan het stoeien bent met frames en dat soort zaken, waarom plaats je dan niet gewoon een stukje javascript in de body-onload van je contact.aspx die kop.aspx refreshed?

Een reload header heeft alleen invloed op het frame waarbinnen hij gestuurd wordt.

Werken met frames voor menustructuren is niet meer van deze tijd trouwens, zoals TeeDee ook al aangeeft zijn masterpages hiervoor bedoeld. Als het je gaat om flikkerende en continue herladende pagina's tegen te gaan, dan is Ajax misschien een uitkomst.
edit:
met de hierboven gegeven reacties...
AJAX is inderdaad een mooie oplossing en daar ben ik mee bezig, maar dit moest even snel tussendoor en mijn AJAX kennis is nog niet zo goed, vandaar frames.

Ik ga jullie optie's nog even proberen

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:42:
AJAX is inderdaad een mooie oplossing en daar ben ik mee bezig, maar dit moest even snel tussendoor en mijn AJAX kennis is nog niet zo goed, vandaar frames.

Ik ga jullie optie's nog even proberen
Websites kunnen niet even 'snel tussendoor' aangepast worden. Dan krijg je namelijk bagger. En bagger is troep en dat krijg je dan erg lastig opgeruimd. Websites zijn tegenwoordig net zo complex als desktop applicaties. Een homepage kun je even snel aanpassen, maar aanpassingen bij een webapplicatie moeten doordacht worden. Een developer moet soms ook nee tegen de baas of opdrachtgever kunnen zeggen.

Overigens denk ik dat je beperkte kennis van Ajax niet het enigste probleem is als ik de gekozen oplossingen zo bekijk..

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1