SDSL modem configureren

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Bij een zakelijke klant is het de bedoeling dat hun SpeedTouch 605s SDSL modem in 100% Bridged mode komt te staan. Echter wil dit niet lukken, en na een hoop speur- en leeswerk vermoed ik dat het een combinatie is van factoren (oa het abonnement, type modem en type lijn).

gegevens:
- KPN Office SDsL
- VPI/VCI: 2.32
- PPPoA

De reden om de 605s in Bridged mode te zetten is omdat er een firewall-box achter komt te staan,
die het externe IP moet krijgen van de ISP.
Opties als DMZ en "assign a device to a public IP" werken niet...

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Johnny E

Dôh !!

Waarom bel je niet eerst eens met de provider, of post minstens een de config die je in het sdsl modem hebt zitten.

Specs!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Ik heb geen ervaring met dit specifieke modem, maar bij Speedtouch modems is het zo dat de provider het modem al deels insteld. (Beperkt if you will) om het voor de klant makkelijker te maken.

Als je bijvoorbeeld wilt switchen van router naar bridged mode, dan kan dat door even een configuratiebestandje of tooltje te downloaden van de Thomson site.

De Speedtouch webinterface is eigenlijk zeer beperkt. Maar daar heb je normaal geen last van omdat de meeste keuzes al door de provider gemaakt worden. Via Telnet (of zo'n config file) kun je wel alle instellingen bereiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Nijn op 22-04-2008 11:23 ]

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Johnny E schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:22:
Waarom bel je niet eerst eens met de provider, of post minstens een de config die je in het sdsl modem hebt zitten.
Een config heb ik niet, modem staat op lokatie.
Via het SpeedTouch webmenu is er een optie om het modem te herconfigureren in Bridged mode, maar dan staan de VPI/VCI waardes verkeerd (en zijn niet aan te passen...).

Ik las in een GoT topic dat de combinatie PPPoA + KPN + Bridge mode niet gaat werken.
Verder las ik in een ander forum dat de 605s niet 100% als Bridge is in te stellen.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Johnny E

Dôh !!

Even googlen op "SpeedTouch 605 dmz" en de 3e link verwijst naar:

http://www.thomsontelecompartner.com/getfile.php?id=2701

Op pagina 86 staat hoe je het publieke ip koppelt aan een lan device.

Specs!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
Je hebt toch een subnet bij het abonnement. Geef je je firewall het tweede bruikbare IP uit de reeks, firewall uit op Speedtouch en gaan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PPPoA kun je helaas niet zomaar bridgen. Kan die specifieke speedtouch niet met een hack als SIP_SPOOF gebruiken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Bridgen is inderdaad een beetje scheve term in dit geval. Je wilt de SDSL modem/router inzetten als modem en dus de router functie uitschakelen. Dat zou beter staan.

De beste oplossing die ik zo 1 2 3 zie is:
1. Download het profile / configuratie bestandje van het modem (geen settings, echt de profile)
2. Open het in een tekstverwerker en pas de VPI/VCI waardes even aan (met een beetje bestuderen is dat goed te doen)
3. Upload het bestandje weer naar de modem als nieuw profiel
4. Selecteer dat profiel en stel de boel verder in.

De exacte termen (profile enzo) kloppen waarschijnlijk niet, ik heb alweer een tijd niet met zo'n ding gewerkt, maar dit is het ongeveer.
Pagina: 1