Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net bericht van Archos dat mijn 80Gb HDD in mijn Gmini 500 vervangen moet worden. Dat zou een kleine 130 euro moeten gaan kosten. (Inclusief retourzenden, montere, testen, bla bla). Dat is een hoop geld natuurlijk en ik kan natuurlijk ook zelf een soortgelijke laptopdrive kopen.

Met het plaatsen van de schijf ben je er natuurlijk nog niet. Formatteren en Linux OS er op krijgen zal het probleem zijn. Iemand ervaringen en/of tips hoe ik zoiets aan moet pakken?

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 22:29
Linux staat niet op de cschijf maar op een apart flash gedeelte, dus als je de schijf eruit haalt blijft Linux op de speler staan. Volgens mij moet je de schijf gewon kunnen vervangen en word die dan automatich herkent.

Verwijderd

Topicstarter
Goh master007, dat zou werkelijk geweldig zijn. Een nieuwe schijf van zo'n 50 euro en klaar is Klara. En wat denk je zelf over allerlei Indianenberichten(?) over een koppeling tussen serienummer HD en OS? Hoe meer je in fora er over leest hoe beangstiger ik wordt dat het allemaal niet zo simpel is....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik geloof dat dat inderdaad het geval is. Afaik heeft Archos vanaf de vierde generatie spelers (incl. de Gmini 500) een beveiliging ingebouwd waardoor de hdd niet te vervangen valt. Ik weet echter niet zeker of het ook daadwerkelijk voor de Gmini 500 geldt, maar het is wel iets om even goed op te letten.

Verwijderd

Topicstarter
RoD, ik wil er best wel op letten, maar weet totaal niet hoe....
Ik moet die jongens daar in Frankrijk binnenkort laten weten wat ze moeten doen. Terugsturen of repareren. WAAR of bij WIE zou ik me buiten de hulp van dit forum nog eens extra kunnen melden voor informatie over die beveiliging?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Volgens mij zit er GEEN 2,5-inch (laptop) harde schijf in, maar een 1,5-inch harde schijf. Deze zijn nog wat kleiner. Kijk echter wel naar de aansluiting want dit kan IDE maar ook een of andere vage aansluiting zijn. Misschien dat je op internet kunt zoeken naar mensen die hun HDD hebben vervangen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1,8" bedoel je denk ik :)

@speedy01: Als de Gmini 500 ook die beveiliging heeft kun je de hdd niet vervangen. Afaik is het nog niemand gelukt om die beveiliging te omzeilen. Ik heb al gezocht naar een bevestiging, maar die kan ik zo snel even niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm..... niet zo'n goed nieuws dus RoD!
Als ik hem laat repareren krijg ik vervolgens de originele ook nog eens niet terug. Wat een monopoliepositie heeft zo'n club dan toch! Zelfs over een product welke buiten de garantie is gevallen. Op zich wel zeer tevreden over de Gmini, maar ik vind het bedrag gewoon te hoog. Ben gewoon onzeker. Even onder ons....RoD.... wat zou jij doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten hem voor die 127 euro toch maar te laten repareren. Voor dat geld krijg je echt niet een andere afspeler met die hoge kwaliteit en opslagruimte. In de toekomst er alleen dus NOG voorzichter maar mee om gaan ....
Pagina: 1