Toon posts:

Format en OS plaatsen op Archos Gmini 500 mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net bericht van Archos dat mijn 80Gb HDD in mijn Gmini 500 vervangen moet worden vanwege io-readerrors bij het booten.

Dat zou me een kleine 130 euro moeten gaan kosten. (Inclusief retourzenden, monteren, testen, bla bla). Dat is een hoop geld natuurlijk en ik kan natuurlijk ook zelf een soortgelijke laptopdrive kopen en plaatsen.

Maar met het plaatsen van de schijf ben je er natuurlijk nog niet. Formatteren en het OS er op krijgen zal eerder het probleem zijn.

Iemand ervaringen en/of tips hoe ik het apparaat weer zelf aan de gang kan krijgen op een nieuwe disk?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Wat je kan proberen is een image te maken van de oude hdd en die op de nieuwe hdd zetten. Echter bestaat er de kans dat je de fouten meeneemt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Mentox, ik begrijp waar je naar toe wilt. Maar ik ben bang dat er een relatie ligt tussen het serienummer van de HD en de Linux software. Ik heb ondertussen al het vermoeden dat dat OS niet op schijf staat maar in flashmemory. Even wat anders: Heb jij ervaring met Archos-schijven?

• Mentox
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:27:
Ok Mentox, ik begrijp waar je naar toe wilt. Maar ik ben bang dat er een relatie ligt tussen het serienummer van de HD en de Linux software. Ik heb ondertussen al het vermoeden dat dat OS niet op schijf staat maar in flashmemory. Even wat anders: Heb jij ervaring met Archos-schijven?
Ik wist tot 5 minuten geleden niet eens wat voor merk Archos was ;)

Maar als het in de flashmemory staat dan is het vervangen van de HDD toch geen probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat als hij na het booten uit flash het serienummer van de HD nu vergelijkt met zoals hem ooit in flash is gezet? Schijnt echt lastig te zijn...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:48:
Maar wat als hij na het booten uit flash het serienummer van de HD nu vergelijkt met zoals hem ooit in flash is gezet? Schijnt echt lastig te zijn...
Dan heb je zoals ik al eerder zei, een probleem, en kun je de hdd niet vervangen. Als desbetreffende beveiliging er niet op zit, zal het wel kunnen, en zul je er een tutorial van moeten zoeken.
Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic? Je hebt in PMD al het antwoord gekregen.

Ik meen me te herinneren dat de Gmini 500 óók de beveiliging heeft, en dan kun je dus niet de hdd vervangen. Tenzij je een manier vindt om de beveiliging te omzeilen, maar dan zou je de eerste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mentox, een Archos is dus een film/mp3 etc afspeler met daarin een 80Gb harddisk. (4200t-schijf)

• Mentox
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:51:
Mentox, een Archos is dus een film/mp3 etc afspeler met daarin een 80Gb harddisk. (4200t-schijf)
Jups dat weet ik (heb het opgezocht).

Ik begrijp dat je de schijf nog moet kopen? Wat ik zelf zou doen is de schijf kopen, kijken of het werkt en als het niet werkt schijf in de verkoop doen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij is dit een crosspost van dit topic: Archos Gmini 500 defect. En nu? , waarin TS al de nodige antwoorden heeft verkregen. Daarom gaat deze op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.