Wifi probleem, signaal te zwak?

Pagina: 1
Acties:

• JimmyWoo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2025

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een nogal irritant probleem. Nadat mijn standaard speedtouch USB ontvanger het begeven heeft (pc bleef constant rebooten, en een "serious" error geven) ben ik overgestapt op een PCI Wifi ontvanger.

Met de usb ontvanger had ik geen problemen qua signaal, maar nu met de PCI ontvanger kan ik geen steady signaal krijgen. Dan is hij weer goed/excelent om vervolgens naar fair/low te gaan. Opzich kan ik daar nog mee leven, maar het signaal valt om de zoveel minuten compleet weg.

De PCI ontvanger is de goedkoopste versie die ik bij Mycom kon krijgen, zie deze link. Nu is mij vraag, ligt het aan de kwaliteit van deze ontvanger? M.a.w. zal een duurdere versie (bijv. deze) ervoor gaan zorgen dat mijn Wifi problemen verleden tijd worden?

Hoor graag en alvast bedankt voor julle hulp!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kloppen de kanalen ?
Zijn de kanalen bezet?
Kan je wel verbinding maken met andere netwerken ?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Wel vreemd. Ik heb de ervaring dat die USB-ontvangers veel slechter zijn qua ontvangst en stabiliteit. Maar goed, ik zou een andere PCI kaart proberen als je verder geen andere dingen hebt aangepast.

• JimmyWoo

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
:/
Ik weet opzich wel wat van pc's, maar dit hele wifi verhaal gaat mij te boven... :P
Welke kanalen bedoel je?
Wat betreft de andere netwerken, ik heb er maar één, dus andere kan ik niet testen.

• JimmyWoo

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
matel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:09:
Wel vreemd. Ik heb de ervaring dat die USB-ontvangers veel slechter zijn qua ontvangst en stabiliteit. Maar goed, ik zou een andere PCI kaart proberen als je verder geen andere dingen hebt aangepast.
Exact, ik had om eerlijk te zijn eerder een prestatie winst verwacht...

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
JimmyWoo schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:18:
:/
Ik weet opzich wel wat van pc's, maar dit hele wifi verhaal gaat mij te boven... :P
Welke kanalen bedoel je?
Wat betreft de andere netwerken, ik heb er maar één, dus andere kan ik niet testen.
WiFi werkt met verschillende kanalen, je draadloze netwerk wordt uitgezonden op een kanaal van 1 tot 11 (of soms 12 of 13 bij specifieke modellen) en over het algemeen hoef je daar weinig aan te veranderen. Dit is namelijk een instelling die wordt gemaakt aan de Router / Accespoint kant. Reden dat je dit zou willen veranderen is omdat je elkaars netwerken 'wegduwt' / stoort als je met veel netwerken op hetzelfde kanaal zit. Zoals je zelf al aangeeft ben je de enige met een draadloos netwerk dus dat zal het niet zijn.

Waar ik zelf even op zou letten is of je de PCI kaart (die over het algemeen inderdaad beter zou moeten presteren dan een USB adapter) geen storing heeft van andere apparatuur. Kabelbossen vlak langs je PC of storende apparatuur zoals speakers ed.

Het goedkoopste product kopen en vervolgens zeggen dat het zo slecht werkt is wel een beetje typisch trouwens :P

• JimmyWoo

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
UTwizard schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:28:
[...]

WiFi werkt met verschillende kanalen, je draadloze netwerk wordt uitgezonden op een kanaal van 1 tot 11 (of soms 12 of 13 bij specifieke modellen) en over het algemeen hoef je daar weinig aan te veranderen. Dit is namelijk een instelling die wordt gemaakt aan de Router / Accespoint kant. Reden dat je dit zou willen veranderen is omdat je elkaars netwerken 'wegduwt' / stoort als je met veel netwerken op hetzelfde kanaal zit. Zoals je zelf al aangeeft ben je de enige met een draadloos netwerk dus dat zal het niet zijn.

Waar ik zelf even op zou letten is of je de PCI kaart (die over het algemeen inderdaad beter zou moeten presteren dan een USB adapter) geen storing heeft van andere apparatuur. Kabelbossen vlak langs je PC of storende apparatuur zoals speakers ed.

Het goedkoopste product kopen en vervolgens zeggen dat het zo slecht werkt is wel een beetje typisch trouwens :P
What can i say, ik ben een echte Nederlander, wil voor een dubbeltje op de eerste rij O-)

Over het enige draadloos netwerk btw, uiteraard hebben zo ongeveer al mijn buren ook een draadloos netwerk, dus ben in dat opzicht niet de enige.

• JimmyWoo

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
* Update:

Heb de ICIDU PCI adapter omgeruild voor een Netgear PCI adapter, en alles werkt weer. Signaal is beter (nog steeds niet geweldig, maar i.i.g. wel steady), en het software pakket dat erbij geleverd word is veel overzichtelijker.

Bedankt voor de comments!

Verwijderd

dus wat heb je hier van geleerd?
niet meer voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten he ;)
Pagina: 1