• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

Ik heb een netwerk draaien met 4 domain controllers, 4 virtual server hosts, ong. 30 virtual servers en één management server.

2 domain controllers staan niks te doen (top.lan) en 2 domain controllers doen het daadwerkelijke werk (xxx.top.lan) alle clients (800 stuks, verschillende locaties) en alle servers staan in het xxx.top.lan. (waarom die 2 dc's er dan staan weet ik ook niet, ik mag het alleen beheerden ;) )
Alle clients zitten met een 100mb verbinding aan de servers vast. de servers hebben onderling een 1gb verbinding. alle servers zijn HP's met teaming aan. switches zijn van Nortel of HP.

Nu hebben we sinds een tijdje dat één van de domain controllers (degene die alle FSMO roles heeft) zonder redenen static arp's aan het aanmaken is.
Er staan geen reservations in de DHCP.

allebij de domain controllers zijn dhcp server (de ranges overlappen elkaar niet, verhouding is 60%-40%) ze zijn ook allebij DNS server. (forward naar de top.lan en die weer naar een paar externe dns servers bij de provider)
Omdat ze hier te el-cheapo zijn hebben we geen firewall tussen de servers en de clients, windows firewall staat aan, die word beheerd door gpo's..

de enigste oplossing die ik heb gevonden voor de static arp's is door ze handmatig te verwijderen van de server. maar er moet toch iets zijn wat die dingen ineens (zonder reden?) aanmaakt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is Windows een beetje uptodate, en qua drivers/software bijvoorbeeld de netwerkdrivers...
Zie je nog iets in de eventlogs of servicespecifieke logfiles?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Waar verwijzen de static ARP's naar, naar welke (of wat voor) aparaten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 13:09 ]

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Windows is nog op SP1 (Windows server 2003 std R2 SP1), de netwerkkaart drivers/andere drivers zijn wel up-to-date (HP Pack).

De static arp's wijzen naar clients machines die in hetzelfde subnet staan (10.10.10.0/24, het is een 10.10.0.0/16). de clients zijn dhcp en hebben geen reservation.
het probleem is dat de clients vaak van mac/naam/ip wisselen, dit subnet word ook gebruikt om computers te installeeren. de arps blijven dan wel staan met gevolg dat ze niet te bereiken zijn.

Er zijn geen specifieke Error of Warning log's in de eventlog. (wat 8021 meldingen (master browser))