Toon posts:

Windows Server 2003: aantal connecties blijft stijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik loop momenteel stage op artevelde hogeschool en heb net een probleem ontdekt met 1 van de servers. Ik was de performance aan het monitoren en het viel mij op dat het aantal connecties gestaag bleef stijgen. dit is in een half uur tijd van 120 000 naar 130 000 connecties gestegen. Iemand enig idee hoe dit tegen te houden?

Als ik de connecties analyseer zie ik veel time_wait's (connectie dat sluit dus)

dank bij voorbaat:)
EDIT: schrijffoutje

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijken wie of wat het verkeer veroorzaakt en over welke poort?

*Denkt aan toen ik nog op school zat. En een Nieuwsgroepen en torrent client draaide *

EDIT: Heb je de FAQ doorgelezen over PNS?
Je moet zelf initiatief tonen wat heb je al gedaan en heb je al op google gezocht anders zit er zo een slotje op :)

[ Voor 34% gewijzigd door LuckY op 22-04-2008 09:13 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 09:32
En ook handig om te zeggen naar welke meter je precies zit te kijken. Het aantal gereden kilometers in m'n auto blijft ook stijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry:)

eerste keer hier op dit forum eigenlijk:$
Ik heb zelf al naar dit probleem gegoogled maar vin hier echt niets van trug!
het metertje dat ik aan het bekijken was is die van average connections. Niet bepaald gezond dus als dit blijft stijgen. torrents zijn hier geblokkeerd:) zo goed als alle poorten staan dicht.

nu een deel van het verkeer komt van de server zelf en het andere deel komt van andere servers. ik zie er niet echt een patroon in behalve dan de echt veel time_wait packages. Als de server zo blijft voortdoen denk ik niet dat hij de middag haalt:p

EDIT: in netstat krijg ik lang zoveel connecties niet te zien. kweet niet of je nu genoeg informatie hebt. meer kan ik niet echt geven omdat ik totaal niet weet waar te zoeken! ik ben hier nl op stage voor een SMS server:p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 09:39 ]

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:30:
sorry:)

eerste keer hier op dit forum eigenlijk:$
Ik heb zelf al naar dit probleem gegoogled maar vin hier echt niets van trug!
het metertje dat ik aan het bekijken was is die van average connections. Niet bepaald gezond dus als dit blijft stijgen. torrents zijn hier geblokkeerd:) zo goed als alle poorten staan dicht.

nu een deel van het verkeer komt van de server zelf en het andere deel komt van andere servers. ik zie er niet echt een patroon in behalve dan de echt veel time_wait packages. Als de server zo blijft voortdoen denk ik niet dat hij de middag haalt:p

EDIT: in netstat krijg ik lang zoveel connecties niet te zien. kweet niet of je nu genoeg informatie hebt. meer kan ik niet echt geven omdat ik totaal niet weet waar te zoeken! ik ben hier nl op stage voor een SMS server:p
Is er hiervoor geen stage begleider ?
Probeer ze is te tracen de connecties waar komen ze vandaan.
Kan je niks van de switch uitlezen ?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

150000 actieve connecties is onmogelijk je hebt slechts 65000 TCP/UDP poorten dus in het beste geval en als je een super server hebt kan je er 130000 tegelijk acief hebben.
Mischien kan je er wel meer hebben als je meerdere nics hebt maar dan toch lijkt he me bijzonder onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
excuseer typfout! hij zit aan 130 000! hij is nog niet gecrashed maar het zal niet te lang meer duren. en mijn stagebegeleiders zitten zelf met de handen in het haar.
en zoals ik al zei: de helft van de connecties komen van hemzelf. de andere helft komen van andere servers. mss leuk extraatje: het gaat om een fileserver.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 09:32
nm. heeft weinig zin

[ Voor 95% gewijzigd door _H_G_ op 22-04-2008 10:26 ]

• LuckY
  • Niet online
Interne DDos ? :)?

Verwijderd

Topicstarter
zou maar wat erg zijn:) ondertussen de 700 000 gepasseerd... :s voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om de actieve maar om de average.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

naar wat voor statistiek zit je nou te kijken volgens mij weet je dat zelf niet eens. Zoals al eerder gemeld. De kilometer teller in een auto blijft ook oplopen maar dat is niet erg.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 13:50
Maak eens een screenshot waar je naar zit te kijken om het e.e.a te verduidelijken?!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Google:
http://www.google.com/sea...q=time%5fwait+connections

Onlangs nieuwe software geinstalleerd op die machien?

43% of all statistics are worthless.

• danuvius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10-2023
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:07:
150000 actieve connecties is onmogelijk je hebt slechts 65000 TCP/UDP poorten dus in het beste geval en als je een super server hebt kan je er 130000 tegelijk acief hebben.
Mischien kan je er wel meer hebben als je meerdere nics hebt maar dan toch lijkt he me bijzonder onwaarschijnlijk.
offtopic:
Euhm, sinds wanneer is dit waar? Dus jij beweerd dat wanner ik in mijn firewall bv alleen port 80 door laat voor mijn webserver ik maar een actieve connectie kan hebben? 8)7 Ik dacht het niet. Ik denk dat je wat in de war bent met het aantal services dat je tegelijk kan draaien op server op verschillende porten per ip adres.

Maar even terug on-topic over welke tijdschaal wordt het gemiddelde berekend? Zoals al eerder gezegd als dit het gemiddelde per dag is zegt dat natuurlijk niet heel veel. Immers op een dag loopt dat tellertje inderdaad op...

edit: Laatste zin iets aangepast...

[ Voor 10% gewijzigd door danuvius op 22-04-2008 12:01 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

danuvius schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:49:
[...]

offtopic:
Euhm, sinds wanneer is dit waar? Dus jij beweerd dat wanner ik in mijn firewall bv alleen port 80 door laat voor mijn webserver ik maar een actieve connectie kan hebben? 8)7 Ik dacht het niet. Ik denk dat je wat in de war bent met het aantal services dat je tegelijk kan draaien op server op verschillende porten per ip adres.

Maar even terug on-topic over welke tijdschaal wordt het gemiddelde berekend? Het is niet helemaal duidelijk hoe je aan dit getal komt. In eider geval niet via netstat.
Ik ging er vanuit dat die sessies geinitieerd/getermineerd worden door die server en dan kan je echt niet meer dan 130000 sessie hebben hoor.

• danuvius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10-2023
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:00:
[...]

Ik ging er vanuit dat die sessies geinitieerd/getermineerd worden door die server en dan kan je echt niet meer dan 130000 sessie hebben hoor.
Dat ben ik met je eens ;), I stand corrected. Maar ik was er enigzins van de andere kant op uitgegaan omdat we het over een server hadden, was ik ervan uitgegaan dat het vooral over inkomende connecties hadden...

Verwijderd

TrailBlazer schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:07:
onzin

dat zou betekenen dat een webserver slechts 1 connectie tegelijk aankan en telkens zijn sessie moet afsluiten, voor een volgende te accepteren.
Bij uitgaande connecties heb je natuurlijk gelijk.

@TS: je hebt nu wel een countername gegeven, maar het object waarin je in kijkt is ook belangrijk om even te vermelden. object\counter = uniek.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 13:39 ]

Pagina: 1