Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.NET 1.1] Custom action .bat aanroepen

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik heb een setup gemaakt in VS2003/.NET 1.1

Daarin wil ik een .bat file aanroepen in een custom action "commit", hoe kan ik dat het beste doen?

(ps: als je een .bat file selecteert krijg ik de foutmelding "Not a valid type for custom action.")

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Volgens mij kun je een .bat niet als custom action gebruiken. Je kan wel een installer class maken die de .bat uitvoert natuurlijk.

Roomba E5 te koop

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Een kleine search leert dat meer mensen tegen dat probleem zijn aangelopen. Zou het een probleem zijn om er een VBS van te maken? Die mogen namelijk wel.

• DrDelete
bigbeng schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:00:
Een kleine search leert dat meer mensen tegen dat probleem zijn aangelopen. Zou het een probleem zijn om er een VBS van te maken? Die mogen namelijk wel.
Het is een beetje omslachtig, de klant wil het alleen graag zo: het is een batch file met daarin een cscript command die weer een .vbs aanroept.

Nu zou ik de vbs call ook kunnen aanroepen rechtstreeks in de custom action, maar dan krijg ik onduidelijke foutmeldingen om de oren.

• bigbeng
In dat geval kun je wat Sig69 voorstelt gebruiken, maar dat lijkt me wel een omweg in deze situatie.

Waarom bemoeit de klant zich met de technische details van de installatie? Jij mag jezelf toch de expert noemen (al dan niet terecht :P)? Klanten moeten hun plek eens leren kennen! ;)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de onduidelijke foutmeldingen.

• DrDelete
bigbeng schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:10:
In dat geval kun je wat Sig69 voorstelt gebruiken, maar dat lijkt me wel een omweg in deze situatie.

Waarom bemoeit de klant zich met de technische details van de installatie? Jij mag jezelf toch de expert noemen (al dan niet terecht :P)? Klanten moeten hun plek eens leren kennen! ;)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de onduidelijke foutmeldingen.
Het is een bestaande omgeving bij de klant, waar al veel ontwikkeld is, en ze hebben daar een aantal mensen die eisen stellen over de wijze van opleveren van MSI's. Dus zo veel invloed valt daar niet op uit te oefenen.

• bigbeng
Ah, een technische klant, ik had het kunnen weten.

Als het dan zo normaal is om .bat files te executen bij een installatie, dan neem ik aan dat ze ook een fatsoenlijke MSI-builder tot hun beschikking hebben? Want de beperkingen die VS Setup Projects hebben zitten hier duidelijk in de weg.

• DrDelete
heb inmiddels een vbs file kunnen achterhalen die .bat files kan draaien in de custom action. Het verdient geen schoonheidsprijs maar het werkt.
Pagina: 1