Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor een vriendin haar Amilo pi 1505 laptop van een schone windows voorzien. Alle drivers van de fujitsu siemens website gedownload en geinstalleerd. Alleen de audio hardware wordt niet herkend. Hij staat ook niet in de hardware device manager als 'unknown device' ofzo, hij staat er gewoon helemaal niet bij, alsof hij er niet in zit.

Na enig googlen blijkt dat windows standaard geen HD kaarten herkent, en dat je update KB888111 moet installeren. Maar ook dit tevergeefs. Ik heb tal van hotfixes en drivers geprobeerd, maar er komt geen apparaat bij in mn device manager. Iemand enig idee hoe ik hem tevoorschijn kan halen?

Het draait dus om een
  • FS Amilo pi 1505 Notebook
  • Windows XP Home NL
  • realtek ALC 883 HD audio device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Heb je geprobeerd om meuk: Realtek HD Audio 1.90 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik zie in je verhaal nog niets over BIOS staan, kijk er eens in om te controleren dat "Onboard HD Audio" o.i.d. op Enabled staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
check, check. Het vervelende is dus dat je aan drivers helemaal niets hebt als windows de hele hardware niet ziet. Dat in de bios iets niet klopt lijkt me sterk, voor de reinstall van windows deed alles het wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
misschien heb je m gewoon geinstalleerd als verkeerd stuk hardware OF (nog beter) heb je de chipset drivers niet goed geinstalleerd.. probeer eens nieuwere (van merk website, bijvoorbeeld asus) of installeer opnieuw van cd/leverancierwebsite

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmz ik ga eerst SP3 eens proberen te installeren, misschien dat dat automatisch de problemen fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:04:
Na enig googlen blijkt dat windows standaard geen HD kaarten herkent, en dat je update KB888111 moet installeren. Maar ook dit tevergeefs.
Klopt, KB888111 verzorgt inderdaad de HD-Audio in Windows XP. Dit wil alleen nog weleens botsen met Modem Drivers. Zou je eens kunnen proberen om KB888111 + de Modem Drivers te deinstalleren, dan KB888111 te installeren en daarna de Modem Drivers weer opnieuw? Dit heeft voor mij al meerdere malen het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KB888111 kun je niet de-installeren volgens mij. Anyway deze hotfix zit ook in SP3, dus als ik een windows xp met sp3 intergrated installeer zou het vanzelf goed moeten gaan... zou je denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
moet het niet zijn HD audio niet hoorbaar? :P
Pagina: 1