Op zondag 18 februari 2001 16:44 schreef snnasss het volgende:
Laat die haarloze pikkies toch die alles laten uitlopen op een rulez/ sucks discussie. De passende computer voor jou wordt bepaald door wat je ermee gaat doen. Niet door een stel betweterige broekies die hun tekort aan sex(appeal) compenseren met extra RAM.
Beide processoren zijn stabiel. Stabiliteit komt uit de rest van de computer en niet uit de CPU (onder normale omstandigheden dan). Momenteel is de AMD sneller en heel veel goedkoper. Maar wordt ook heel veel warmer en verbruikt veel meer stroom. Maak een lijstje van wat je wilt en ga zoeken.
Kijk eens in de Shopsurvey naar een goede zaak die losse onderdelen verkoopt in de buurt en daarnaast ƒ 50-75 vraagt voor assemblage (met garantie uiteraard).
Als ik een "standaard" systeem nu voor iemand zou maken voor dit budget zou ik een AMD 900-1000 (met een goede cooler; zie discussies elders [ik heb een Super Orb]) met een Asus A7V133 kopen en een ATI Radeon 64 Mb, 256 MB Dane Elec, SB Live!, Surround speakers, Pioneer of Toshiba DVD speler, 17" Hansol monitor (P-versie) en ik heb ergens een aanbieding gezien voor een SCSI-kit voor ƒ 999,- met een 18 GB harddisk (in dat geval ook een SCSI DVD speler nemen). Anders neem je in ieder geval een ATA100 harddisk (Maxtor heeft mijn voorkeur). Dat alles stop je in een goede kast (A-open, Elan-Vital of zo) en vergeet niet minimaal 2 fans in te laten bouwen. Voor een toetsenbord/muis zou ik de draadloze Logitech nemen. Denk dat je zo een heel eind binne je budget blijft.
Als je voor bepaalde onderdelen specifieke eisen hebt, pas je dat gewoon aan.Als je een tweede harddisk wilt (zou ik iedereen aanraden) of bijvoorbeeld een CD-writer, zul je ergens op moeten bezuinigen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
was dat nou weer voor een onzin???
ik zeg helemaal niet dat intel beter is ik zeg alleen dat het niet stabieler is dan AMD en omdat AMD zoveel goedkoper is zou ik voor een AMD gaan.
voor de erst wel een leuke uitleg