3000 gulden, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sinron
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
3000 gulden om een nieuw compleet systeem te bouwen dus ook monitor, muis, etc....
Het moet ZEER stabiel zijn dus ik dacht aan een intel systeem.

Jullie advies??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 18 februari 2001 16:01 schreef sinron het volgende:
Het moet ZEER stabiel zijn dus ik dacht aan een intel systeem.

Jullie advies??
:?:?:?:?:?:?:?

Ga maar eerst wat reviews lezen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Intel stabiel?? Ga naar Norrod en koop een AMD Thunderbird (800 of meer) en een goede videokaart. Een msi mobo en een mooi 17 ich sherm. Kwanta koste :? FL 3000,-- Heb ut zelf ook maar met DVD en CD-RW dus als ik die deraf trek dan kom ik uit op een bedrag onder de 3000 piek!!! :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
je komt makkelijk onder de 3000,

he zerocool hoest?

Audi A8 W12 6.0

• delyver
geen msi maar een abit KT7a raid
dies ietsjes beter volgens verschillende reviews!

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

he delyver!! heb ik glijk of niet? Onder de 300 piek toch wel een rappe amd en dan nog geen eens overklokken (dat moet dan nog!!) :)
mannnnnnn :z
Kut je (ex)-vriendin meld zich aan bij MSN!! kom ook ff!

Intel en Stabiel in een zin is praktisch onmogelijk!!!! :?:?:?

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 16:11 schreef The-ZeroCool het volgende:
he delyver!! heb ik glijk of niet? Onder de 3000 piek toch wel een rappe amd en dan nog geen eens overklokken (dat moet dan nog!!) :)
mannnnnnn :z
Kut je (ex)-vriendin meld zich aan bij MSN!! kom ook ff!

Intel en Stabiel in een zin is praktisch onmogelijk!!!! :?:?:?
ehhhh intel is wel fucking stabiel alleen gewoon niet stabieler dan AMD dat (denken veel mensen namelijk)

[off topic]
ehhh marleen kan ff oprotte ze zei dat ze de heledag weg was, dus lijkt me duidelijk ik ga er ook niet achteraan doet ze zlef maar.
[/off topic]

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Heh...dit geeft toch weer eht niveau weer van de gemiddelde AMD'er :)

Qua satbiliteit is Intel veel beter dan AMD, ook als je niet veel verstand hebt van PC's kan je beter intel nemen of als je het geld hebt natuurlijk ;)

/me wordt een beetje ziek van al die AMD pikkies die altijd maar zeggen dat AMD \"het\" is :r

Verwijderd

Ok !!
Laat die Marleen maar. Je hbt gelijk. Intel is ook wel stbiel maar ik ben blijer met mijn AMD dan met die p166. Deze is nog nooit vastgelopen...

I am in O+

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
En dat baseert ScOOT op jarenlange ervaring met allerhande AMD produkten zeker :) Tsss... laat me niet lachen man...

Paniek paniek ! Ik heb 3000 gulden en ik weet totaal niet wat ik ermee moet ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

amd is ook stabiel hoor.

Ray

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 16:15 schreef ScOOt het volgende:
Heh...dit geeft toch weer eht niveau weer van de gemiddelde AMD'er :)

Qua satbiliteit is Intel veel beter dan AMD, ook als je niet enorm veel verstand hebt van PC's kan je beter intel nemen of als je het geld hebt natuurlijk ;)

/me wordt een beetje ziek van al die AMD pikkies die altijd maar zeggen dat AMD \"het\" is :r
dat vind ik nou echt onzin jij doet nu toch precies hetzelfde dan ik???? jij bent gewoon zon pro intel gast. ik zeg helemaal niet dat AMD veel beter is alleen dat het voor een huis tuin en keuken gebruiker gewoon niet te merken is vandaar.

Audi A8 W12 6.0

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 16:16 schreef Mr_Atheist het volgende:
En dat baseert ScOOT op jarenlange ervaring met allerhande AMD produkten zeker :) Tsss... laat me niet lachen man...

Paniek paniek ! Ik heb 3000 gulden en ik weet totaal niet wat ik ermee moet ! :)
precies

ik heb nu een jaartje of twee een amd, een 5 jaar een pentium

Audi A8 W12 6.0

• delyver
ik word een beetje ziek van die gastjes die denken dat intel nog steeds de beste processor producent is

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij Mr_Atheist
Hij heeft gelijk en Delyver ook. Je merkt er zo ontzettend weinig van dat ut haast nix uitmaakt. Maar AMD is veel goedkoper dan Intel en daarom gaan veel mensen toch over op AMD. AMD heeft een goede reputatie opgebouwd de laatste tijd. En lang leven het overklokken met AMD!!!! :)
Delyver, mail nog ff die dingen voor badges en mousemat!

• Harrie
  • Laatst online: 20:23

Harrie

NederVlaming

Moet je nou eens kijken. Dat durft wat te zeggen over het niveau van AMD-ers? (Scoot) Wat een spelfouten! |:(

Verwijderd

Misschien is het interessant om te vragen of een Mac stabieler kan zijn dan een andere compu voor 3000,00 piek
dat zou ik zelf ook wel s willen weten, heb zelf geen ervaring met nieuwe appels.

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 16:22 schreef philippi14 het volgende:
Moet je nou eens kijken. Dat durft wat te zeggen over het niveau van AMD-ers? (Scoot) Wat een spelfouten! |:(
haha :)

zerocool zalk doen
zoek anders ff op casebadges kom je um wel tegen

Audi A8 W12 6.0

• Harrie
  • Laatst online: 20:23

Harrie

NederVlaming

Maar laten we nu geen ruzie gaan maken, maar deze jongen een advies geven. Aan dat gezeur heeft die jongen niets.

P.S. laat de processor maar even in het midden! :)

Verwijderd

Zou Rob aub het woord MAC niet weer kunnen herhalen?? Hallo?? Ik heb gistern bier gehad en dan kom jij met een MAc aanzetten??? Investeer goed en koop een AMD!!!!!!! en mobo naar keuze...:):)

Ok delyver. kga! kom wel trug hier !

• delyver

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ok. vrede op planet earth!!!!!

Koop gewoon een goede pc en laat je goed informeren en denk ook vooral waarom en waarvoor je je nieuwe pc wilt gaan gebruiken. Internetten? Gamezz? (of lekker Painten?? :):) hihi)
Geen gezeur meer. Gewoon GOED je centen besteden!!! :):)

Verwijderd

Ga naar b.v. www.funprice.nl en print ff een prijslijst uit en neem dan gewoon wat ik heb alleen een andere beeldkaart*D*D*D

En een ander merk als philips (neem geen philips als bak apparaat :'( )

Verwijderd

DELYVER!!! check die topic over mijn mobo die aan en uit gaat met stroom en blabla...check dan die van de DPC }:O

Verwijderd

Eee sorry hoor ! ik vroeg me alleen af of die appeleters echt minder problemen hebben

Verwijderd

Laat die haarloze pikkies toch die alles laten uitlopen op een rulez/ sucks discussie. De passende computer voor jou wordt bepaald door wat je ermee gaat doen. Niet door een stel betweterige broekies die hun tekort aan sex(appeal) compenseren met extra RAM.

Beide processoren zijn stabiel. Stabiliteit komt uit de rest van de computer en niet uit de CPU (onder normale omstandigheden dan). Momenteel is de AMD sneller en heel veel goedkoper. Maar wordt ook heel veel warmer en verbruikt veel meer stroom. Maak een lijstje van wat je wilt en ga zoeken.
Kijk eens in de Shopsurvey naar een goede zaak die losse onderdelen verkoopt in de buurt en daarnaast ƒ 50-75 vraagt voor assemblage (met garantie uiteraard).

Als ik een "standaard" systeem nu voor iemand zou maken voor dit budget zou ik een AMD 900-1000 (met een goede cooler; zie discussies elders [ik heb een Super Orb]) met een Asus A7V133 kopen en een ATI Radeon 64 Mb, 256 MB Dane Elec, SB Live!, Surround speakers, Pioneer of Toshiba DVD speler, 17" Hansol monitor (P-versie) en ik heb ergens een aanbieding gezien voor een SCSI-kit voor ƒ 999,- met een 18 GB harddisk (in dat geval ook een SCSI DVD speler nemen). Anders neem je in ieder geval een ATA100 harddisk (Maxtor heeft mijn voorkeur). Dat alles stop je in een goede kast (A-open, Elan-Vital of zo) en vergeet niet minimaal 2 fans in te laten bouwen. Voor een toetsenbord/muis zou ik de draadloze Logitech nemen. Denk dat je zo een heel eind binne je budget blijft.

Als je voor bepaalde onderdelen specifieke eisen hebt, pas je dat gewoon aan.Als je een tweede harddisk wilt (zou ik iedereen aanraden) of bijvoorbeeld een CD-writer, zul je ergens op moeten bezuinigen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Klinkt leuk snas, maar das toch echt wel ietsje te duur! :)

You can't have everything. Where would you put it?

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 16:44 schreef snnasss het volgende:
Laat die haarloze pikkies toch die alles laten uitlopen op een rulez/ sucks discussie. De passende computer voor jou wordt bepaald door wat je ermee gaat doen. Niet door een stel betweterige broekies die hun tekort aan sex(appeal) compenseren met extra RAM.

Beide processoren zijn stabiel. Stabiliteit komt uit de rest van de computer en niet uit de CPU (onder normale omstandigheden dan). Momenteel is de AMD sneller en heel veel goedkoper. Maar wordt ook heel veel warmer en verbruikt veel meer stroom. Maak een lijstje van wat je wilt en ga zoeken.
Kijk eens in de Shopsurvey naar een goede zaak die losse onderdelen verkoopt in de buurt en daarnaast ƒ 50-75 vraagt voor assemblage (met garantie uiteraard).

Als ik een "standaard" systeem nu voor iemand zou maken voor dit budget zou ik een AMD 900-1000 (met een goede cooler; zie discussies elders [ik heb een Super Orb]) met een Asus A7V133 kopen en een ATI Radeon 64 Mb, 256 MB Dane Elec, SB Live!, Surround speakers, Pioneer of Toshiba DVD speler, 17" Hansol monitor (P-versie) en ik heb ergens een aanbieding gezien voor een SCSI-kit voor ƒ 999,- met een 18 GB harddisk (in dat geval ook een SCSI DVD speler nemen). Anders neem je in ieder geval een ATA100 harddisk (Maxtor heeft mijn voorkeur). Dat alles stop je in een goede kast (A-open, Elan-Vital of zo) en vergeet niet minimaal 2 fans in te laten bouwen. Voor een toetsenbord/muis zou ik de draadloze Logitech nemen. Denk dat je zo een heel eind binne je budget blijft.

Als je voor bepaalde onderdelen specifieke eisen hebt, pas je dat gewoon aan.Als je een tweede harddisk wilt (zou ik iedereen aanraden) of bijvoorbeeld een CD-writer, zul je ergens op moeten bezuinigen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
was dat nou weer voor een onzin???

ik zeg helemaal niet dat intel beter is ik zeg alleen dat het niet stabieler is dan AMD en omdat AMD zoveel goedkoper is zou ik voor een AMD gaan.

voor de erst wel een leuke uitleg :)

Audi A8 W12 6.0

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 16:33 schreef The-ZeroCool het volgende:
DELYVER!!! check die topic over mijn mobo die aan en uit gaat met stroom en blabla...check dan die van de DPC }:O
huh????? ha je nou ook eindelijk bij de dpc????? wel onder mijn meel adres he ;)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Voor FL 2500,- heb je al een leuk gevulde kast.

Ik zou gaan voor een AMD Athlon 1 GHZ, Asus A7V 133 of MSI K7T-Turbo( Deze laatste scheelt weer een paar tientjes in de portemonee, maar komen allebei superstabiel uit diverse testen).
128 MB CAS 2 PC-133 geheugen, IBM Dekstar 30 GB Harde schijf, Asus 7700, Soundblaster 1024 Live, DVD Speler, Thermaltake Orb Cooler en Aopen 300 Watt Midi-tower.

Dit was het wel zo ongeveer.:)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 18 februari 2001 16:16 schreef mr_atheist ( ofzo ) het volgende

Nou ik wel ,

storten op het volgende bank/gironummer .... :P >:)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Geld moet rollen
Geld moet je uitgeven!

w8 niet te lang op de euro strax kun je je r**t ermee afvegen!!
KOOP EEN AMD THUNDERBIRD EN WEL METEEN 9morgen is ook goed, hihih!!! :):)

• delyver
Op zondag 18 februari 2001 19:56 schreef The-ZeroCool het volgende:
Geld moet rollen
Geld moet je uitgeven!

w8 niet te lang op de euro strax kun je je r**t ermee afvegen!!
KOOP EEN AMD THUNDERBIRD EN WEL METEEN 9morgen is ook goed, hihih!!! :):)
das ook gelijk wel weer wat overdreven :)

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1