Wie heeft er ervaring met de Creative Video Blaster WebCam Go Plus

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:30
Hey,
Ik heb net een review gelezen van de Creative Video Blaster WebCam Go Plus en dit leek me wel een heel strak aparaatje.... maar nu vroeg ik me af of iemand zijn/haar ervaring wil delen... of dat je misschien een site weet waar real shots staan dus fotos die echt gemaakt zijn met dat ding...

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Zie hieronder mijn commentaar op de review:

Ik heb dus de normale Webcam GO.
Ik ben nog nooit in staat geweest EEN fatsoenlijke foto te maken met een redelijke scherpte. Dit komt door dat deze lens geen autofocus heeft en dus zomaar wat draait en hoopt dat ie scherp wordt.. Tevens klopt het 'zoekveld' niet. Als ik een foto maak van een kop koffie op een tafel, met de kop koffie in het midden, staat die kop koffie RECHTSONDER in het plaatje.. Waardeloos dus !!
Zo zijn ook de batterijen telkens leeg. Er staat in de handleiding dat ie alleen batterijen verbruikt als ie niet aan de pc hangt. Hoe kan het dan dat nieuwe batterijen weer binnen een paar dagen leeg zijn, zonder hem van de pc afgekoppeld te hebben..
Voor mij is het een miskoop geweest !
De plus versie is denk ik alleen een verbetering door de autofocus lens, en dus nog nauwelijks de moeite waard...

Oh, en dan nog iets:
Wat is het nut van de geheugenverdubbeling?
Met mijn wc-GO met 4 MB kan ik al 92 foto's maken in de "hoogste" kwaliteit. Dat is al 3 maal zoveel als een normaal fotorolletje !

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb dus ook zo'n Webcam Go, en ik kan er niet al te tevreden over zijn. Dat je ook los fototjes kan maken is wel kewl, maar dan moet de beeldkwaliteit wel een beetje normaal zijn.

En dat is ie dus niet...plaatjes zjn zwaar korrelig, onscherp en kleuren zijn veel te rood.
Batterijen moet je er inderdaad altijd uithalen als ie aan de PC hangt, anders zijn ze nog net zo snel leeg.

Gelukkig heb ik nu een fatsoenlijke digitale camera dus zal ik dat ding alleen nog maar als webcam gebruiken.

Mijn advies: als je een webcam zoekt: neem dan een Webcam III USB ofzo...scheelt je 200 piek. Of een Logitech Quickcam voor 99 gulden.
Als je een digitale camera wilt...koop een echte: zelfs goedkope digitale camera's (bijv. 1 Mpixel) maken plaatjes die 50x beter zijn dan die Webcam Go.