Toon posts:

[FCP] Digital Cinema Desktop Playback vervormde output*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets onverklaarbaars in FCP. 8)7 Het hele internet afgezocht maar niks gevonden.... 7(8)7 mijn laatste toevlucht is hier.

Als ik een filmpje heb gerendered en hem afspeel op mijn externe scherm (via Digital Cinema Desktop Playback) word het beeld vervorm tot 16:9. Op pauze springtie weer op 4:3, play weer 16:9 enz. enz.

Mijn sequence settings:

1024 x 768
Square
None
25 fps
Photo - JPG

De rest is standaard! Iemand een idee waar het an ligt? Is het een bug of doe ik iets verkeerd?

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 10:21
Wat heb je al geprobeerd om het te fixen?

Hoempapaaa Holladiejeej.

Verwijderd

Mag ik je vragen waarom je 1024*768 gebruikt? Is een beetje een raar formaat voor video....

Daarnaast heb ik dit nog niet eerder gezien. Wat als je een nieuwe sequence aan maakt en cmd+a - cmd+c en daarna cmd+v in de nieuwe sequence doet? Doet ie t in die nieuwe sequence wel?

Wat voor monitor hangt eraan? Kan ook zijn dat die automatisch heen en weer springt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als output een tv, een cinema display en een beamer geprobeerd. Altijd dezelfde fout. Er is trouwens ook een kwaliteitsverlies waarneembaar. Het is voor een foto presentatie op een beamer.

Standaard video settings en raw materiaal geeft de fout niet.

Zou iemand mijn settings willen proberen, de fout proberen te herproduceren om te kijken of ze tegen hetzelfde probleem aanlopen? Dat zou heeeel fijn zijn!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:09:
Ik heb als output een tv, een cinema display en een beamer geprobeerd. Altijd dezelfde fout. Er is trouwens ook een kwaliteitsverlies waarneembaar. Het is voor een foto presentatie op een beamer.

Standaard video settings en raw materiaal geeft de fout niet.

Zou iemand mijn settings willen proberen, de fout proberen te herproduceren om te kijken of ze tegen hetzelfde probleem aanlopen? Dat zou heeeel fijn zijn!
op zich wil ik dat best wel.. Maar zo te horen ligt het aan je audio/video instellingen..
Probeer daar eens mee te rommelen.. Heb je dit effect ook in je canvas?

En, volgens mij.. is 1024 x 768 ook geen 4 bij 3 formaat? of nee.. toch wel? Heb je niet toevallig bij sequence settings ( appletje + 0 ) anamorphic aangevinkt?

succes!