Toon posts:

SMS 2003 software distribution vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SMS 2003 server draaien op een windows 2003 bak . Hij werkt eigenlijk helemaal prima echter loop ik met software distributie een beetje vast.

Alle clients krijgen gewoon hun software die ik ze toewijs , alleen komen ze telkens in de add or remove programs terecht en moet de gebruiker nog zelf een keer op add drukken om de software te installeren.

Nu weet ik dat het ook kan om de software door zijn strot de duwen zonder interactie van de gebruiker. En dat de software op de achtergrond automatisch begint te installeren. Nu heb ik het geprobeerd om de advertisment mandatory te maken , maar dan begint ie eigenlijk af te tellen voordat ie begint te installeren. Maar ik wil eigenlijk dat de gebruiker niets merkt van de installatie

please help me :(

Verwijderd

beste,

bij je program in je package kan je de commandline aanpassen die wordt uitgevoerd. hier kan je alles meegeven wat de setup nodig heeft. je begint dus je commandline met "program.exe \unattend" en daarna vul je in wat de setup nodig heeft.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je maakt nu een advertisement van de software, en jij wilt een installatie.. IIG is dit meer een vraag voor WSS.

Move naar Windows Servers en Server-software :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:20:
beste,

bij je program in je package kan je de commandline aanpassen die wordt uitgevoerd. hier kan je alles meegeven wat de setup nodig heeft. je begint dus je commandline met "program.exe \unattend" en daarna vul je in wat de setup nodig heeft.
Dat heb ik ook al geprobeerd . ik heb bijvoorbeeld een msi pakketje , en ik vul bij program dan de volgende commandline in : msiexec /qn /i <msi.package>

het pakketje installeert mooi unattended , maar de user moet wel op add drukken in add or remove programs. En dat wil ik niet

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Je moet bij het "Distribute Software"-wizzard ding, en dan bij het blad "Assign Program" de advertisement op "Yes. Assign the program" aanvinken, met een daarbij behorende tijd.

Als de tijd eenmaal is geweest, kun je de tijd aanpassen naar "As-soon-as possible".

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Topicstarter
Bas_je schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:50:
Je moet bij het "Distribute Software"-wizzard ding, en dan bij het blad "Assign Program" de advertisement op "Yes. Assign the program" aanvinken, met een daarbij behorende tijd.

Als de tijd eenmaal is geweest, kun je de tijd aanpassen naar "As-soon-as possible".
dat is hetzelfde als de advertisement mandatory maken , maar schijnbaar moest het ook . Ik heb namelijk in de advertised programs client agent properties de countdown uitgezet . Dit voorkomt dus dat de gebruiker iets merkt van de installatie en wordt hij gewoon op de achtergrond geinstalleerd.

opgelost dus

thnx
Pagina: 1