Beste (mede)tweakers,
Een bekende van mij zit met een probleem waar ik zelf geen oplossing voor weet en ik hoop dat iemand hier wellicht zijn of haar licht op de zaak zou kunnen schijnen...
De persoon in kwestie heeft (ruim een jaar) een Packard Bell Virtuoso 170 tft schermpje
dat sindskort piept wanneer het aanstaat.
Het aanpassen van de resolutie, vernieuwingsfrequentie en helderheid hebben niet mogen baten.
Ik heb geen informatie over updates/drivers oid kunnen vinden voor het scherm...
Na een aantal dagen online zoeken kom ik tot de conclusie dat piepende schermen niet geheel vreemd zijn, wanneer het een CRT scherm betreft. Vanwege de verschillen in de hardware van CRTs en TFT,
weet ik nu niet meer welke berichten (puur hardwarematig conflict, softwarematig conflict, scherm is ten dode opgeschreven?) wel of niet van toepassing zijn...
De verdere specs vh systeem heb ik niet naar gevraagd, behalve dan het OS (XP SP2).
(Het lijkt mij sterk dat de rest van de specs van invloed zijn op het piepen,
aangezien het piepen alleen gebeurd als het scherm aanstaat)
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Heeft iemand ideeen over mogelijke oplossingen?
Zou dit een gevolg kunnen zijn van conflicterende software oid,
of is dit 100% een hardwarematig probleem?
Alvast bedankt voor alle suggesties/tips!
Een bekende van mij zit met een probleem waar ik zelf geen oplossing voor weet en ik hoop dat iemand hier wellicht zijn of haar licht op de zaak zou kunnen schijnen...
De persoon in kwestie heeft (ruim een jaar) een Packard Bell Virtuoso 170 tft schermpje
dat sindskort piept wanneer het aanstaat.
Het aanpassen van de resolutie, vernieuwingsfrequentie en helderheid hebben niet mogen baten.
Ik heb geen informatie over updates/drivers oid kunnen vinden voor het scherm...
Na een aantal dagen online zoeken kom ik tot de conclusie dat piepende schermen niet geheel vreemd zijn, wanneer het een CRT scherm betreft. Vanwege de verschillen in de hardware van CRTs en TFT,
weet ik nu niet meer welke berichten (puur hardwarematig conflict, softwarematig conflict, scherm is ten dode opgeschreven?) wel of niet van toepassing zijn...
De verdere specs vh systeem heb ik niet naar gevraagd, behalve dan het OS (XP SP2).
(Het lijkt mij sterk dat de rest van de specs van invloed zijn op het piepen,
aangezien het piepen alleen gebeurd als het scherm aanstaat)
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Heeft iemand ideeen over mogelijke oplossingen?
Zou dit een gevolg kunnen zijn van conflicterende software oid,
of is dit 100% een hardwarematig probleem?
Alvast bedankt voor alle suggesties/tips!