Toon posts:

Professioneel ADSL2+ modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames),

Na een tijd aankloten wordt het tijd voor professioneler spul.
Ik heb op diverse vestigingen ADSL2+ verbindingen liggen met eigen firewalls. De meeste van deze verbindingen werken met het standaard Siemens modem wat je bij de KPN Zakelijke ADSL krijgt. Voor mijn gevoel performen deze modems niet echt best, ik wil er dan ook vanaf.
Nu heb ik natuurlijk al wat huis/tuin/keuken meuk geprobeerd, maar elke keer is het weer was. Is het niet het niet fatsoenlijk kunnen bridgen van mijn externe IP's dan is het wel weer het vollopen van buffers enzo.

Dus ik vroeg me eens af, wat gebruikt de gemiddelde Tweakert op kantoor als ADSL2+ modem?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 08:48

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Cisco 876 IOS routertje met een DSL interface, WiFi en 4*100Mb switchpoorten. Ondersteund VLAN's en hel de ratteplan (is wel IOS versie afhankelijk).
Met de juiste IOS heb je ook de firewall niet meer nodig.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Volgensmij kom je dan bij de Netgear DGFV338, Cisco 877 of Cisco 876. Allebei small office units met alles erop en eraan (VPN/Firewall/Wireless). Die Netgear is geloof ik rond de 200 en de Cisco rond de 600 (pin me er niet op vast).

Verwijderd

Topicstarter
Geld boeit niet overigens, belangrijker is dat er een goede oplossing staat.

Firewall is uiteraard altijd nodig, ik ga mijn dure Checkpoint omgeving niet opgeven :) Wifi moet er juist niet op, daarvoor heb ik een mooie managed Wifi omgeving. Gaat echt puur om het ADSL2+ signaal naar een ethernet signaal te produceren.

Ik zal is ff bij die Cisco's gaan kijken!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Speedtouch 546 geen optie? Als je die dingen laat bridgen werken ze prima. Ik heb zelf hier t grote broertje, de 780, maar goed, die is aardig identiek alleen met wifi en voip, maar dat gebruik je niet in bridge mode.

Ding liep voorheen regelmatig vast, als router zijn ze niet echt geschikt, en idd vind ik die siemens dingen ook niet alles. Maar in bridge modus werkt t prima. De achterliggende hotbrick hier doet het heel prima ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Bij die 780 kun je de KPN firmware eruit flashen en de originele erin zetten. Dan beginnen ze een beetje te werken. Alleen is dat ding ook met WIFI (wel uit te zetten).
Pagina: 1