[USB-Netwerk]Laptop weet wat hij moet laden, maar laadt niet

Pagina: 1
Acties:

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-03 11:57
Laat ik het plaatje even schetsen van het probleem:

Ik heb op beide computers de driver geinstalleerd die hem tot virtuele internet verbinding maakt (dus niet de "bestanden-delen-driver".
Vervolgens heb ik op mijn computer (die met internet is verbonden) zoals in de handleiding stond me LAN-verbinding met die van de USB-Kabel gebridged, zodat de verbinding gedeeld wordt met de LAN en de USB.
Nu ziet de laptop de internet verbinding wel, maar als ik een site intyp, zoals [verwijderd] (mijn eigen site), komt hij er wel achter dat hij index.html moet laden, wacht vervolgens een paar tellen, en stopt dan met laden en laat gewoon een witte pagina zien.
De router ziet de laptop wel.

Mijn probleem is dus, dat die laptop wel de site vindt, maar niet laad, wat moet ik doen om het wel werkend te krijgen?

Mijn computer heeft gewoon normaal internet, zowel met Opera als IE7, op de laptop staat IE6.
De computer draait op XP Home Edition SP2 en de laptop op XP Lite SP2.
De kabel die ik gebruik is: Digitus: USB 2.0 Data Link & Networking Cable.

Plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads/480cf4b5100f3/480cf4b50fd0c-Verduidelijking.PNG

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Wat als je IPs gebruikt? Kan je alle systemen op de LAN pingen? Zijn de juiste poorten open? Kan je deze kabel ook met andere systemen gebruiken?

www.mayaposch.com

• hello123456
Als ik de IP's invul krijg ik hetzelfd als dat ik nu heb.
Ik kan vanaf mijn pc PC1 en PC2 pingen.
Zijn de juiste poorten open? Het gaat via een USB-lijntje, die virtueel tot netwerkkabel is gemaakt (softwarematig dus), dan kan ik toch geen poorten open zetten?
De kabel kan Windows ME, 2000 en XP aan.

• hello123456
Update: Hij ziet de pc's in Mijn netwerk locaties, maar kan geen verbinding maken.
Ik kan de PC's in het netwerk ook pingen vanaf de laptop, evenals de router.
Een tracert commando in dos wijst ook daadwerkelijk aan dat hij de site's kan vinden.
Maar hij wil nog steeds niks laden. Ook niet na de firmware-upgrade die ik vandaag heb uitgevoerd op de modem/router combi. De modem/router combi is een SMC7904BRA2.