Toon posts:

Warmte geleidende lijm.

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik zoek een warmte geleidende lijm , die geen stroom geleidt.Voor headsinks te lijmen.
Heb al een uurtje of 2 gegoogelde maar geen concrete naam gevonden.

Groeten varco

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:47:
Halo,

Ik zoek een warmte geleidende lijm , die geen stroom geleidt.Voor headsinks te lijmen.
Heb al een uurtje of 2 gegoogelde maar geen concrete naam gevonden.

Groeten varco
Uurtje of 2? Ik vind het binnen een minuutje of 2. Zoek eens op 'thermal adhesive', Arctic Cooling heeft dat spul als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:50:
[...]

Uurtje of 2? Ik vind het binnen een minuutje of 2. Zoek eens op 'thermal adhesive', Arctic Cooling heeft dat spul als het goed is.
Maar kan zelf niet zo goed googlen , snap niet hoe dat komt 8)7 .
Maar ik gebruikte ook geen engels .

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:51:
[...]

En deze geleid zeker geen stroom? :)
Je wilt toch gewoon een heatsink op een chip plakken? Daar is deze lijm voldoende voor.

Ik heb het alleen nog niet uitgebreid getest. Ik heb het eenmaal geprobeerd op een TNT32 om de vastigheid te checken. Het zit moervast. Maar verder ook niet getest op temps en dergelijk. Ook niet m'n eigen kaart beplakt omdat ik nog zalman heatsinkjes liggen had, en die plakken ook prima.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 12:58

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:51:
[...]

En deze geleid zeker geen stroom? :)
Volgensmij kan geen enkele thermal adhesive garanderen dat er geen contact is tussen transistor/IC en heatsink. Enige oplossing is dan mica/silpad of je koelblok dik anodiseren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:53:
[...]

Je wilt toch gewoon een heatsink op een chip plakken? Daar is deze lijm voldoende voor.

Ik heb het alleen nog niet uitgebreid getest. Ik heb het eenmaal geprobeerd op een TNT32 om de vastigheid te checken. Het zit moervast. Maar verder ook niet getest op temps en dergelijk. Ook niet m'n eigen kaart beplakt omdat ik nog zalman heatsinkjes liggen had, en die plakken ook prima.
Ja maar , als ik dan een beetje mors..... Heb ik het wel zitten .

Verwijderd

Je moet gewoon niet morsen :?

Verwijderd

Topicstarter
Jah :p maar als je er lijm opdoet , en de headsinck erop plakt durft het er wele ens van tussen prutten.... Dan maar goed op de hoeveelheid letten :p

Verwijderd

Wat je doen moet is gewoon een juiste hoeveelheid lijm & adhesive samenmengen, dat vervolgens op de oppervlak uitsmeren, en je heatsink erop drukken. Eventueel heatsink eraf, schoonmaken, en vervolgens weer aandrukken. Dan heb je namelijk de juiste hoeveelheid. Ook hier geld dat teveel een slechte uitwerking heeft.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik sluit me helemaal bij lism aan... Een adhesive moet je gewoon niet morsen, of die dan geleidend is of niet maakt niet uit :) Verder doe ik dit topic op slot omdat je dit spul zelf ook wel had kunnen vinden :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.