Toon posts:

Probleem Sapphire HD 2400 Pro HDMI + Extend Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb zojuist een nieuwe videokaart gekocht, Sapphire HD 2400 Pro met een HDMI uitgang. Deze heb ik geinstalleerd op het volgende moederbord: ASUS M2A-VM HDMI. Op dit moederbord zit een onboard videokaart ATI x1250 met een HDMI aansluiting (via PCI Express aansluiting).

Met de onboard videokaart kon ik gewoon via de ATI Control Center HD opties benaderen en zo mijn bureaublad uitbreiden op mijn LCD tv. Deze werd ook gewoon herkend in de ATI Control Center.

Nu heb ik deze gedisabled in de bios zodat de nieuwe videokaart gebruikt kan worden.

Wat heb ik gedaan:

Heb de nieuwste drivers geinstalleerd van de ATI/AMD website. Videokaart wordt prima herkend, maar niet de HDMI uitgang waarop ik mijn LCD scherm heb aangesloten (via HDMI kabel). Dit werkte wel gewoon met de onboard videokaart.

Het probleem is dat ik nu ook geen HD optie meer zie in de ATI Control Center en mijn LCD tv wordt ook niet meer herkend.

Als ik onder bureaublad eigenschappen kijk van Windows Vista dan zie ik wel dat er een 2e scherm staat waarbij ik het bureaublad kan extenden. Als ik dit aanklik, dan vraagt Win Vista of ik de instellingen wil behouden. Zodra ik dan op ja klik dan verdwijnt het vinkje weer bij bureaublad uitbreiden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat het verhaal duidelijk is, anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Remco Olthof

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Heb je de onboard videochip uitgeschakeld? Kan je het misschien met een andere videokaart proberen?

www.mayaposch.com

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Elledan schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:09:
Heb je de onboard videochip uitgeschakeld? Kan je het misschien met een andere videokaart proberen?
Ja
Nu heb ik deze gedisabled in de bios zodat de nieuwe videokaart gebruikt kan worden.
Staat duidelijk in de TS.

Misschien zou je een drivercleaner kunnen proberen en daarna pas de nieuwe drivers installeren ;).

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:18:
[...]

Ja
Staat duidelijk in de TS.

Misschien zou je een drivercleaner kunnen proberen en daarna pas de nieuwe drivers installeren ;).
Ok, bedankt ik ga dat straks (vanavond even proberen). Ik laat het weten hoe het gegaan is.

Groeten,

Remco

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik heb zoals aangeraden Driver Cleaner uitgevoerd op de manier zoals dat beschreven wordt in de readme.txt.
Driver Cleaner heeft wel het een en ander verwijderd wat bij ATI hoorde, maar het heeft niet geholpen zodat mijn probleem opgelost is.

Heeft iemand nog een ander idee of is de kans nu groot dat de videokaart niet goed functioneerd, teminste het HDMI gedeelte.

Alvast bedankt.

Groeten,

Remco

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels het product teruggestuurd omdat ik er bijna zeker van ben dat de HDMI interface gewoon niet goed werkt.

Deze topic mag van mij dus gesloten worden.
Pagina: 1