Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
voor de mensen die Radar hebben gezien.
(in een notendop)
gastouder bureaus vangen dik geld met niks doen en factuurtjes sturen. Gastouder houdt geen reet over, en de belastingdienst betaald.

goed.
casus:

gezin, 1 kindje, gastouderbureau, gastouder.

gezin betaald 500 euro per maand voor opvang kindje bij gastouder
gezin krijgt 380 euro vergoed van de BD
gastouder houdt netto 3,20 EUR over per uur
gastouderbureau krijgt 130 euro per maand (geloof het of niet)

wat als het gezin nu naar de KvK gaat, zich inschrijft als gastouderbureau
ze hebben zichzelf als klant
de 'missende' 120 euro eigen bijdrage komt via de130 euro per maand in het bedrijfje terug, en zo verdien je 10 euro per maand aan de opvang van je eigen kind.

werkt dit echt ZO simpel?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

één woord: belastingsdienst.

Waar denk je dat die aanklopt als jij ingeschreven staat bij de KvK en geld verdient met de bedrijfje?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 21:45 ]

• paQ
  • Nu online
nee dat begrijp ik, maar als je je buurkindje erbij doet, dan ben je uit de kosten.

Maar als de overheid dan toch zo eenvoudig met geld strooit, dan strooi ik dat liever weer (deels) mijn eigen zak in, en niet in de zakken van een bureautje dat 1600 euro krijgt per jaar voor niks doen

edit
by the way
een bedrijfje met 1500 euro omzet per jaar.
'telt' dat uberhaupt mee belastingtechnisch?

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 21-04-2008 21:48 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je krijgt toch die toeslag van de BD omdat je kind bij de opvang zit. Als je zelf op je kind past dan heb je toch ook geen recht op die toeslag?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• paQ
  • Nu online
Dat deel verandert toch ook niet?
Het gaat alleen om de "intermediair". Ipv gastouderbureau de heilige boon, paQ-opvang.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
paQ schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:47:
nee dat begrijp ik, maar als je je buurkindje erbij doet, dan ben je uit de kosten.

Maar als de overheid dan toch zo eenvoudig met geld strooit, dan strooi ik dat liever weer (deels) mijn eigen zak in, en niet in de zakken van een bureautje dat 1600 euro krijgt per jaar voor niks doen

edit
by the way
een bedrijfje met 1500 euro omzet per jaar.
'telt' dat uberhaupt mee belastingtechnisch?
Je kunt niet betaald worden op op je eigen kinderen te passen. Dat is ook niet helemaal het doel van de kinderopvangtoestag :)
Daarmee is een eenmanszaak uitgesloten, dat is immers een organisatievorm waar je voor eigen rekening werkt. Je hebt een aparte rechtspersoon nodig, dan kom je bij een BV uit. Reken alvast op de volgende kosten: inschrijving KvK 120 euro/jaar, controle jaarrekening + accountatsverklaring minimaal 1000 euro per jaar. De bank zal ook wel een 100 euro aan kosten in rekening brengen (bedrijven moeten zelfs betalen voor een gewone rekening-courant) Dan blijft er niet veel winst over ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

De rechtsvorm heeft natuurlijk in dit geval werkelijk niets te maken met wat voor werk je doet. Je kan prima een eenmanszaak-gastouderburau hebben. Ik denk dat je zelfs nog je eigen kind kan bemiddelen naar een ander gezin.

Als het inkomen laag blijft heb je weinig last van belasting. Dan geef je het aan het einde van het jaar gewoon op als inkomsten uit overige werkzaamheden. Kan je zelfs nog gebruik maken van starters en kleineondernemersregeling.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
t_captain schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:04:
[...]

Je kunt niet betaald worden op op je eigen kinderen te passen. Dat is ook niet helemaal het doel van de kinderopvangtoestag :)
Een Gast Ouder Bureau (GOB) past zelf ook niet op kinderen. Een GOB zorgt alleen voor facturatie en (als het goed is) voor een twee-jaarlijkse "controle" van de opvangplek. Het idee van paQ is om als gezin zelf een GOB te beginnen waardoor je niet meer afhankelijk bent van een ander GOB.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Was het niet zo dat zoiets als dit gisteren bij Kassa was waar het goedkoopste bureau 20 euro per kind per maand vroeg en zo snel op 24,000 euro per maand zat. En juist hier wilt de overheid nu tegen optreden tegen dit soort misstanden. Overigens vraag ik me af hoelang dit soort grappen blijven bestaan aangezien het nu wel erg buitensporig is.
Voor mij is dit dan ook wel een erg grijs (eerder richting het zwarte aan) gebied en vragen voor problemen op termijn met de belastingdienst.

Verwijderd

Wat voor werk doen die GOB's dan ? Zoals ik het hier lees, als al dat werk alles is wat ze doen, is het weer eens extreme zakkenvullerij. Ben wel benieuwd hoe dit nu zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 10:24 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:23:
Wat voor werk doen die GOB's dan ? Zoals ik het hier lees, als al dat werk alles is wat ze doen, is het weer eens extreme zakkenvullerij. Ben wel benieuwd hoe dit nu zit.
2 jaarlijkse controle (traphekjes, enz.), stelt niets voor. En facturatie: geautomatiseerd met 1 handmatige handeling: envelop dichtlikken.

En daar vragen ze dan per uur gemiddeld €1,10 bemiddelingskosten voor. In mijn geval betaal ik €5,50 per uur per kind. Dus 20% is voor GOB, belachelijk.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het enige probleem lijkt me een gebrek aan concurrentie? Ze hebben geen wettelijke monopolie positie oid. Dus iedereen kan een GOB beginnen, en dat zal de marge vrij snel drukken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Google maar eens, dan zie je dat er vrij veel concurrentie is...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1