• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:16
ik wil een foto van mijn dochter laten afdrukken op canvas. Nu is het zo dat bij het afdrukken op canvas 2.5 cm van de afbeelding rondom omgevouwen wordt. dus een foto van 50x50 wordt effectief 45x45 cm.

De foto die ik wil laten afdrukken heeft aan twee zijden echter niet zoveel marge. Ik wil dus in photoshop het canvas met 10% vergroten (dit lukt dus nog wel), en daarna gaan stretchen, kopieren, clonen of whatever.... wie heeft het beste idee?

voor de duidelijkheid, het gaat om deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2290/2431270673_ecc9440cb5.jpg

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zwarte rand erom heen fixen, even uitrekenen hoe breed deze moet zijn, anders kan het er als een rouwkaart gaan uitzien natuurlijk.

Waarom? Omdat het kan!!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:56

Ankh

|true

Gewoon een frame erom heen dat 2.5cm dik is in de kleur zwart(of welke kleur dan ook)?
ik typ weer eens te traag :z

[ Voor 14% gewijzigd door Ankh op 21-04-2008 21:13 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Wel apart, een zwart/wit schilderij. :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:16
nope, geen rand. dat is juist het gave van afdrukken op canvas, dat de foto doorloopt op de randen. Op de foto zelf is geen ruimte, dus ik wil gaan stretchen ofzo....

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Je wilt dus eigenlijk dat de foto vierkant wordt? Dan heb je 3 opties:
-witte/zwarte randen toevoegen
-boven/onder een randje afknippen
-aspect ratio veranderen

De laatste optie zou ik sowieso niet aan beginnen...

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
RemcoDelft schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:43:
Je wilt dus eigenlijk dat de foto vierkant wordt? Dan heb je 3 opties:
-witte/zwarte randen toevoegen
-boven/onder een randje afknippen
-aspect ratio veranderen
-randen erbij tekenen

De laatste optie zou ik sowieso niet aan beginnen...
Je vergeet een optie.

Dit zou door clonen en stretchen van die stukken best kunnen, maar dan moet je wel iemand hebben die goed kan photoshoppen, of het zelf goed kunnen.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik zou gewoon effe een nieuwe foto van je dochter maken ;)
ohja wel iets ruimer kaderen dan.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Toen wij een foto lieten afdrukken op doek (bij digidoek.nl dacht ik), mailden ze gewoon zelf om te vragen wat ze er moesten mee doen, aangezien het gezicht van mijn dochter om de rand zou vallen.
Ze hebben er dus gewoon een witte rand omheen gezet. De foto staat dus volledig vooraan, en de rand die om het frame zit is wit. Niks mis mee zo. :)

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
dat is wel goede service, heb wel is canvas doeken gezien waarbij dat wel nodig was, maar niet gedaan...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Anders maak je er een kader omheen met 100x deze foto in pasfotoformaat. dan wordt dat om die lijst heengevouwen, kan wel mooi zijn denk ik.

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

Malloot

bekijk eens wat anders

Of je kiest voor een grijze rand, of dezelfde foto uitvergroot maar fiks ontscherp erachter, dat valt niet zo op als zwart of wit.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Je kan ook een randje van 10px aan de bovenkant kopiëren en er boven nog eens plakken. Volgens trek je dat randje uit naar de gewenste breedte. Als je dit aan alle kanten van je foto doet, krijg je een soort ambilight-effect: de kleur van de zijkant van je canvas zal dezelfde kleur zijn als de rand van de foto. Ik heb dit trucje eens geprobeerd (zelf bedacht :p ) om wat extra lucht boven een foto te creëren (om daar een tekstje in te zetten, zodat deze niet over t onderwerp zelf zou vallen) en het ziet er best goed uit :) .

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou je een linkje kunnen posten met het origineel? Kan ik er even mee klooien, vind het wel een leuk projectje tussen door :D

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:05
Of die 2,5 cm spiegelen? Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dthree/GoT/test.jpg

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21
ik heb geen idee hoe je dit moet doen en voeg dus niets toe aan dit topic maar wilde even zeggen dat ik het echt een prachtige foto vind. _/-\o_

What's in the case?

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
Extra rand eromheen en clonen maar....

Dat spiegelen vind ik niet zo geslaagd gezien de extra handen en hoed :)

Leuke foto trouwens!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou dan eerder voor het totale effect gaan en het complete kader gaan spiegelen. Datgene wat jij nu gespiegeld hebt zou ik met wat subtiel photoshop wegwerken ( bijv .5 cm van boven eraf, .5 cm van onderen eraf, rechts .5 cm erbij zetten, en links de laatste rest erbij zetten )

Als het kader goed zit dan kloppen de zijkanten ook nog redelijk met de voorkant...
Pagina: 1