Toon posts:

Imac vs macbook pro videobewerking en photoshoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of of hier al een topic overgaat, ben namelijk nieuw in de apple talk,

mijn vraag is eigenlijk wat is nou een geschikte 'pc' voor video bewerking en photoshop/animaties.

Een Imac of een macbook pro?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen die twee.
Ook vanwege de nog altijd verwachte update van de imac.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen welke het beste is voor mijn gebruik.

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

ik zou de imac kiezen ivm met grote van scherm! Lekker voldouwen met ram en klaaro!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al, je zoekt een PC. Mobiliteit doet er dus niet aan toe. iMac zal voor je beter zijn door; prijs, snellere hd & groter scherm. En ja, updates blijven komen voor zo wel de iMac als mbp.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

op welk niveau doe je die werkzaamheden? Als t echt (semi)profesioneel is zou ik toch echt voor een mac pro gaan.. voor noodgevallen werkt een macbook pro best ok, evenals een iMac, maar als je serieus werk moet doen trek je het daar simpelweg niet mee. O.a. wat videokaart power en harddisk snelheid betreft. als het uitsluiten om SD resolutie videoediting gaat dan werkt een macbook pro heel aardig trouwens. Veel lui bij cnn werken daarop onderweg voor korte edits. maar wil je lekker gaan after effectsen of HD of 3D werk dan schiet het te kort.

[ Voor 40% gewijzigd door dadj op 21-04-2008 21:24 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Als je er goed naar kijkt zal je merken dat ze niet veel verschillen in specificaties. Met een iMac heb je een veel snellere hardeschijf, groter scherm en mogelijkheid tot C2E processor en met een Macbook Pro heb je mobiliteit.

Als je niet van plan bent om je videobewerkingsmachine mee te nemen, zou in mijn geval de keuze makkelijk zijn: Een iMac.