Toon posts:

[Vista x64] BSOD, driver_not_less_or_equal*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg elke keer een BSOD met de foutmelding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Als ik op internet zoek zie ik heel veel verschillende foutmeldingen hiervan, maar er staat nergens een oplossing. Ik heb al geprobeerd om de minidump uit te lezen maar dat wil maar niet lukken. Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn of kan iemand mij misschien helpen met de minidump uitlezen om het probleem te achterhalen?

Het gaat om Windows Vista Ultimate X64

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini041908-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: d1
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000008
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 19:40 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Driver is niet minder of gelijk? :P
Nee die bestaat niet. Jij hebt IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Zoek de policy van dit forum op en lees die door. Zoek de BSOD guide op in de FAQ en vind de antwoorden. Google wil ook wel helpen. Dit probleem is welgeteld 15x langsgeweest in de afgelopen 3 weken.

[ Voor 32% gewijzigd door Sebazzz op 21-04-2008 19:34 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. idd :)
Dat ga ik eerst eens doen dan bedankt.. maar google geeft weinig resultaat.
Het liefst zou ik de logfile lezen en zien wat het probleem is dan kan ik het oplossen, snap niet waarom zo ingewikkeld is gemaakt en geen simpele logfile?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Er is geen logbestand omdat als de Windows kernel besluit de noodstop in te drukken alles zo snel mogelijk wordt gedumpt en er simpelweg geen tijd is om het te parsen naar een logfile als dat al uberhaupt zin heeft. Het doel van een Windows BSOD of een Linux of Unix kernel panic is zo veel mogelijk schade beperken en daarbij hoort zo snel mogelijk overal mee stoppen, wie weet wat er anders nog meer stuk gemaakt kan worden.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Uhh... Google geeft niet zoveel resultaat? ;) 1 - 10 van circa 106.000 voor DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:38:
Het liefst zou ik de logfile lezen en zien wat het probleem is dan kan ik het oplossen, snap niet waarom zo ingewikkeld is gemaakt en geen simpele logfile?
Dat is normaal gesproken ook iets voor programmeurs - die horen immers juist te voorkomen dat je uberhaupt een BSOD krijgt.

Maar met de Debugging Tools en de juiste Symbol server kun je een aardig eind komen.
Er is ook nog een online presentatie hoe je dat kan doen:

The case of the unexplained...

En omdat we toch bezig zijn zet ik nog even het OS in de topictitel conform de policy :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 20:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device