Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDF catalogus online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem... Een klant heeft een catalogus in PDF op cd die hij via zijn internetsite wil delen met klanten. Ik bouw de website maar zie geen manier om de PDF file online te zetten. Hij is namelijk 250 MB. Heeft er misschien iemand een serieuze tip hoe dit wel zou kunnen lukken?

Gr, Paul

Verwijderd

Lage resolutie versie exporteren. 72 dpi dus. Daarmee wordt hij in theorie al minstens 15 keer kleiner, als je veel bitmap afbeeldingen hebt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

PDF opsplitsen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Opsplitsen is niet zo handig, aangezien het autoonderdelen zijn. Dan krijgen we wel erg veel bestandjes.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Zoals Cheatah zegt: als een lagere versie exporteren.
Vervolgens kan je kijken naar iets als issuu (of zelf bouwen natuurlijk).

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Of het opsplitsen nut heeft, heeft natuurlijk ermee te maken hoe die pdf initieel inelkaar 's gezet.
Er zijn diverse producten die bv op bookmarks,index,keywords etc. een pdf kunnen opsplisten.

misschien dat iets simpels als dit:
http://www.verypdf.com/pdf2htm/index.html

je op weg helpt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 19:43 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:38
Wellicht proberen om de bron van die PDF te achterhalen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kunt sowieso beginnen em te compressen met 7zip op de hoogste stand. 10 tegen 1 dat er iets van 70MB van overblijft. De meeste compressietools kunnen 7zip tegenwoordig wel uitpakken.

Wel een waarschuwing: laat dit niet de enige vorm van catelogisering op je site zijn. Als de enige optie om auto-onderdelen te bekijken en te browsen is om een bestand van 250MB binnen te hengelen, dan maakt 99,9% van de bezoeker(s) rechtsomkeert ;)

[ Voor 40% gewijzigd door _Thanatos_ op 22-04-2008 04:12 ]

日本!🎌

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt grofweg keuze uit 2 opties:
- pdf converteren naar html
- Bron van dpf converteren naar html

de 2e optie is meestal makkelijker maar dan moet je wel bij de bron kunnen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je zegt dat je geen manier ziet om de PDF online te zetten, maar waarom niet? 250 MB is wat groot voor een PDF file, maar toch geen onoverkomelijk probleem?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt een demo downloaden van Acrobat Professional, onder menu Document staat een optie Reduce file size. Ik weet niet wat het precies doet, waarschijnlijk onder meer de resolutie van de afbeeldingen verlagen, maar het is voor mij meerdere malen zeer effectief gebleken.

@hierboven: een 250MB download slikken je klanten niet, zelfs met een 20Mbit lijn duurt het gewoon te lang. En in België gaat het al helemaal niet gewaardeerd worden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Wortelsoep op 23-04-2008 17:53 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou als klant liever een mooi zoekveld hebben met alle gegevens uit die PDF in een database zodat je precies datgene voorgeschoteld krijgt wat je zoekt. Zeker voor een internetsite lijkt me dit gewoon de methode die gebruikt hoort te worden.
Pagina: 1