Toon posts:

playstation 3 tegen xbox 360

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om een playstation of een xbox te kopen. Alleen weet ik niet welke. Misschien hebben mensen nog tips.
Ik keek laatst naar de xbox360 premiem van 265,00 euro's, dit is niet zo duur + een HDD van 20GB voor 100 euro bij + 60 euro in het jaar voor online = wel duur
Bij de ps3 betaal je 395 euro, waar al een HDD in zit (40GB) en gratis online spelen.

De kosten voor Sony waren in mei 2007: 840.35 euro
De kosten voor MS waren in mei 2007: 323.30 euro

Dat betekend toch eigenlijk dat de ps3 veel goedkoper is voor betere hardware en geen jaarlijkse lasten? Is dit weer een Microsoft actie of is de xbox360 365 euro + 60 per jaar het waard?

Want ik krijg geen draadloze controllers en kan geen Blu-Rays spelen (want HDDVD ligt toch al van de markt).

Volgens mij mis ik een belangrijk detail, want het verschil in prijs kan nooit zo klein zijn, dan zou iedereen voor de ps3 gaan!?!?!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025

MethodP

baanaan

bij Premium zit al HDD van 20 gb, dus die 100 euro hoef je niet erbij te rekenen

Verwijderd

De 360 premium bevat al een 20GB hd

@MethodP: crack op 't zelfde moment :D

@TS: Die 60 EUR per jaar, je kan ook goedkoper vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 17:40 ]

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 20:28
Mooie aanbiedingen voor de 360..
Zo is er nu, een 360 naar keuzen (vanaf €199) als je daar Halo3 bij koopt, krijg je gratis GTA4.
Oftewel vanaf €259 heb je een super console met 2 vette games..

Verder zou ik vooral kijken naar de games, voor de 360 zijn er op dit moment een stuk meer..
Verder is de ps3 wel iets betrouwbaarder, maar als er iets met zo`n apparaat is, valt het toch onder de garantie.
Verder komen ze kwa prestaties flink bij elkaar in de buurt :)

En als je een jaar lang live erbij wilt, moet je ook naar de voordelen kijken he, en niet alleen naar het nadeel (dat je ervoor moet betalen).
Zo is het communiceren echt perfect (tekst, voice, en evt. cam), online gamen, achievements, etc!

[ Voor 20% gewijzigd door Onno_Devine op 21-04-2008 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar een webcam, headset en tekst is ook gewoon aanwezig bij de playstation 3 toch?
En gta4 komt ook uit op de ps3, net zoals cod4 dat al is?
Alleen dat de aanschaf van de xbox360 goedkoper is is wel een pluspunt, heb namelijk weinig geld.

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 20:28
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:02:
Maar een webcam, headset en tekst is ook gewoon aanwezig bij de playstation 3 toch?
En gta4 komt ook uit op de ps3, net zoals cod4 dat al is?
Alleen dat de aanschaf van de xbox360 goedkoper is is wel een pluspunt, heb namelijk weinig geld.
Ja alleen werkt het live systeem vele malen beter, dan het Playstation network.
wel een interessante vergelijking:
http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=6&pt=1

Verder zou ik iig voor de premium gaan, die van €270 :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
De kosten voor Sony waren in mei 2007: 840.35 euro
De kosten voor MS waren in mei 2007: 323.30 euro
Dit snap ik niet helemaal :S

Overigens zou ik vooral voor de games gaan kijken en niet voor de rest van de hardware, want die is toch bijna hetzelfde. Echter kun je nog wel de volgende dingen in beraad nemen bij je beslissing:
  • Xbox 360's RROD. De Red Ring of Death, welke toch wel vaak voorkomt. Hierbij moet je je console opsturen en ben je deze een paar dagen kwijt.
  • Games voor de PS3 worden vooral gemaakt voor HD (meer dan bij de X360), dus eigenlijk is een HD-ready tv wel een vereiste hiervoor.
  • Wil je HD-films kijken, dan kun je beter voor een PS3 kiezen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over consoles horen niet hier maar in Spielerij
2) waar dan ook op GoT is het de bedoeling dat je zelf de moeite doet. Een Tweaker wordt zelf geacht eisen te kunnen stellen en met die eisen in het achterhoofd verschillende bronnen door te nemen en dan zelf te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.