raar probleem internet met inspiron 6000

Pagina: 1
Acties:

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Het is voor mij een hoofdbrekertje van formaat geworden;
de situtatie:
vrienden van me hebben een Dell Inspiron 6000 uit 2005. Apparaat heeft altijd probleemloos gewerkt tot er eind vorig jaar netwerkproblemen/ problemen met internet zich gingen voordoen.
bepaalde websites openden niet meer en dan mn. de sites waarbij je input moet geven.
gmail, hotmail, en marktplaats. dit zowel in explorer als firefox. de pagina geeft geen fouten weer maar blijft hangen tijdens het laden.
de laptop is een centrino machine icm een kabelabbo van Casema. bestuuringssysteem is XP.

wat hebben we inmiddels gedaan?:

firewall en virusscanner uitgeschakeld, geen resultaat

verschillende browserversies gebruikt van zowel firefox als microsoft, geen resultaat

windows XP 2x opnieuw op een schone schijf geinstaleerd, geen resultaat

laptop aan verschillende andere netwerken gehangen, zowel adsl als kabel, zowel bedraad als draadloos,
vreemde was dat hij hierbij gewoon prima werkte en de gevraagde sites prima weergaf.

vervolgens een monteur van Casema over laten komen om te kijken en te testen. deze vond geen problemen met het modem ( Motorola) en er werd gesteld dat er geen problemen met het netwerk tot aan het modem waren vanuit hun kant.
vervolgens zijn mijn vrienden verhuist met meeneming van hun abbonement van Casema. in hun nieuwe woning bleven de problemen jammer genoeg.
omdat ze dit toch al wilden heb ik hier toen een draadloos netwerk geinstaleerd met een router van sitecom.
mijn laptop deed het hier prima op, de inspiron bleef echter dezelfde niet te benaderen sites houden.
vervolgens, om alles uit te sluiten hebben ze een nieuwe modem gekocht, wel hetzelfde merk en type als de Motorola van Casema. geen resultaat.

een usb wifi hub van sitecom gebruikt om de netwerkkaart te omzeilen. geen resultaat.

de laptop doet het met precies dezelfde instellingen prima op mijn netwerk, dat uit precies dezelfde componenten bestaat, alleen heb ik een iets zwaarder abbonement Multi ipv Midi.

ook is het vreemd dat hij in het niet goed werkende netwerk de upload test van speedtest niet kan draaien; hij blijft hier telkens op hangen.

ik weet het niet meer en hoop dat er hier iemand een lichtje op kan laten schijnen!

PC gameplay geen multiplatform!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien moet je eens proberen om linux te draaien op die laptop.
Er zijn redelijk veel live cd's te downloaden waarmee je prima alles kunt testen.
De live cd van Ubuntu is redelijk makkelijk in gebruik en is zo van het internet te downloaden.

Suc6

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Bedankt! is in ieder geval het proberen waard, het is zo'n vreemd probleem dat ik bereid ben om alles te proberen. het vreemde is dat de laptop bij mij thuis met hardwarematig hetzelfde netwerk ( modem+ router+ isp) het wel gewoon goed doet.
maar we gaan eens linux proberen!

PC gameplay geen multiplatform!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
Geen dank!
Ik hoop dat je meer duidelijkheid zult krijgen na het testen met linux.

Ps. jij zegt vreemd probleem.
Ik heb ooit ook een vreemd probleem gehad.
Voor een klant een computer gebouwd en deze geinstalleerd en getest.
Alles draaide perfect. eenmaal bij de klant afgeleverd deed de pc vreselijk raar. ik kreeg de pc soms wel 3 keer per week terug en er was helemaal niks te vinden. Ik ben toen zelf eens gaan kijken bij de plek waar de pc moest staan en het viel mij op dat alles vol hing met TL-lampen.
Hier alles maar eens laten meten en toen kwamen we erachter dat probleem bij de TL-lampen zat. zodra deze uitgingen deed de computer het perfect. We hebben toen nog getest op spanningsverlies maar dit was ook niet het geval. bizar probleem dus.

[ Voor 80% gewijzigd door Exqua op 22-04-2008 17:40 ]