Via's Isaiah is sneller dan Intel's Atom

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
Daar staat tegenover dat de Diamondville van Intel maximaal 4 watt verbruikt terwijl Via's kleinood 25 watt verstookt.
Via's 1.6Ghz kleinnood verstookt max 20 watt. 25 Watt is de 2.0Ghz versie.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 17:34

DataGhost

iPL dev

Extra nuancering: volgens het bronartikel gebruikt de Isaiah 'echt' 3,5 watt, dus is deze nog zelfs per watt sneller dan de Atom. Er staat dus niks tegenover.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij lijkt ook dat de verbruikswaarden in het artikel nog eens moeten worden bewerkt. Ook is het meen ik zo dat VIA over het algemeen het maximumverbruik opgeeft en Intel de TDP, maar ik ben zelf nog niet nagegaan hoe dat in dit geval zit. 't is ook beter om ook de verbruikswaarden onafhankelijk te testen.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2008 15:59 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk idd dat het zaak is ASAP die 25 Watt te onderbouwen. Vooralsnog is het IMO een recordverbruik die VIA nooit eerder haalde en voldoende andere bronnen melden 3.5 Watt.

Commentaar op de nieuwspost mbt deze onjuistheid is IMHO correct (en dus omhoogmodereerbaar).

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Ik ben aan het zoeken maar een echt antwoord kan ik niet vinden. Ik begrijp dat de TDP 25 Watt is, maar dat het ding onder full load maar 3,5 Watt gebruikt.

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 20:15
Lijkt me dan een goed idee om de vermelde 25W waarde in het artikel dmv een update in twijfel te trekken, of iniedergeval niet zo sterk neer te zetten als feit.

• Klaus_1250
@TheBorg: The max power consumption voor het 2.0Ghz model is 25 watt. In het bron-artikel test men de 1.6Ghz variant.

In het algemeen: ik denk niet dat het correct is om de power-consumption te komen. Het bron-artikel van Eeepcnews test alleen de performance, ze hebben gemakshalve niet de powerconsumption vermeld. Hoeveel de C8 of Atom dus daadwerkelijk verbruiken in de test is (los van de door de fabrikant opgegeven getallen en hoe ze die berekenen) is niet na te gaan; conclusies hierover meenemen lijkt me dus erg voorbarig.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ga verbouwen, het blijft echter vaag wat het verbruik nu werkelijk is, heeft iemand harde gegevens?

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Hard niet, maar volgensmij is dit de tussenstand:
2.0GHz, TDP 25 Watt, verbruik onder full load ?,? Watt
1.6GHz, TDP 20 Watt, verbruik onder full load 3,5 Watt

Correct me if I'm wrong...

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 21-04-2008 16:11 ]

• Klaus_1250
Olaf schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:10:
Ik ga verbouwen, het blijft echter vaag wat het verbruik nu werkelijk is, heeft iemand harde gegevens?
http://www.via.com.tw/en/support/contact_us/ :-)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Stuk aangepast en mailtje naar Via de deur uitgedaan. Hopelijk komt er iets zinnigs terug.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Mooi opgelost. :)
Pagina: 1