Via's 1.6Ghz kleinnood verstookt max 20 watt. 25 Watt is de 2.0Ghz versie.Daar staat tegenover dat de Diamondville van Intel maximaal 4 watt verbruikt terwijl Via's kleinood 25 watt verstookt.
Extra nuancering: volgens het bronartikel gebruikt de Isaiah 'echt' 3,5 watt, dus is deze nog zelfs per watt sneller dan de Atom. Er staat dus niks tegenover.
Mij lijkt ook dat de verbruikswaarden in het artikel nog eens moeten worden bewerkt. Ook is het meen ik zo dat VIA over het algemeen het maximumverbruik opgeeft en Intel de TDP, maar ik ben zelf nog niet nagegaan hoe dat in dit geval zit. 't is ook beter om ook de verbruikswaarden onafhankelijk te testen.
[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2008 15:59 ]
Ik denk idd dat het zaak is ASAP die 25 Watt te onderbouwen. Vooralsnog is het IMO een recordverbruik die VIA nooit eerder haalde en voldoende andere bronnen melden 3.5 Watt.
Commentaar op de nieuwspost mbt deze onjuistheid is IMHO correct (en dus omhoogmodereerbaar).
Commentaar op de nieuwspost mbt deze onjuistheid is IMHO correct (en dus omhoogmodereerbaar).
Ik ben aan het zoeken maar een echt antwoord kan ik niet vinden. Ik begrijp dat de TDP 25 Watt is, maar dat het ding onder full load maar 3,5 Watt gebruikt.
Lijkt me dan een goed idee om de vermelde 25W waarde in het artikel dmv een update in twijfel te trekken, of iniedergeval niet zo sterk neer te zetten als feit.
@TheBorg: The max power consumption voor het 2.0Ghz model is 25 watt. In het bron-artikel test men de 1.6Ghz variant.
In het algemeen: ik denk niet dat het correct is om de power-consumption te komen. Het bron-artikel van Eeepcnews test alleen de performance, ze hebben gemakshalve niet de powerconsumption vermeld. Hoeveel de C8 of Atom dus daadwerkelijk verbruiken in de test is (los van de door de fabrikant opgegeven getallen en hoe ze die berekenen) is niet na te gaan; conclusies hierover meenemen lijkt me dus erg voorbarig.
In het algemeen: ik denk niet dat het correct is om de power-consumption te komen. Het bron-artikel van Eeepcnews test alleen de performance, ze hebben gemakshalve niet de powerconsumption vermeld. Hoeveel de C8 of Atom dus daadwerkelijk verbruiken in de test is (los van de door de fabrikant opgegeven getallen en hoe ze die berekenen) is niet na te gaan; conclusies hierover meenemen lijkt me dus erg voorbarig.
Ik ga verbouwen, het blijft echter vaag wat het verbruik nu werkelijk is, heeft iemand harde gegevens?
Hard niet, maar volgensmij is dit de tussenstand:
2.0GHz, TDP 25 Watt, verbruik onder full load ?,? Watt
1.6GHz, TDP 20 Watt, verbruik onder full load 3,5 Watt
Correct me if I'm wrong...
2.0GHz, TDP 25 Watt, verbruik onder full load ?,? Watt
1.6GHz, TDP 20 Watt, verbruik onder full load 3,5 Watt
Correct me if I'm wrong...
[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 21-04-2008 16:11 ]
http://www.via.com.tw/en/support/contact_us/ :-)Olaf schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:10:
Ik ga verbouwen, het blijft echter vaag wat het verbruik nu werkelijk is, heeft iemand harde gegevens?
Pagina: 1