Ik had een MacBook maar hier is drank over geknoeit. Ondertussen heb ik een MacBook Pro gekregen. Maar nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn MacBook harde schijf in een externe box te stoppen. Moet ik dan eerst formateren vooraleer dit gaat?
Nee hoor: je kan gewoon een externe behuizing kopen en de schijf daarin stoppen.
Let wel dat je alleen d.m.v. Firewire de externe schijf kunt booten (niet via USB2).
Let wel dat je alleen d.m.v. Firewire de externe schijf kunt booten (niet via USB2).
Verwijderd
via usb kan je ook gewoon booten hoor. heb op me externe disk ook 10.4 + 10.5 boot & install staanzAo schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:54:
Nee hoor: je kan gewoon een externe behuizing kopen en de schijf daarin stoppen.
Maar dan kan ik toch gewoon aan alle bestanden die er op stonden? En wat voor aansluiting hebben MacBook harde schijven? SATA?
Van usb booten is voor een intel Mac geen probleem inderdaad. PPC Macs kunnen alleen van Firewire booten.