KEF Ci200.2QS & Ci200.2QR,

Pagina: 1
Acties:

• leopold88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:47
Ik ben bezig een media kamer te maken en wil geen snoeren zien nu heb ik een paar vragen met betrekking tot te kiezen onderdelen merk en uitvoering. Volgende had ik zelf bedacht:

LCD scherm in wand vlak afgewerkt LCD Phillips 37" 9632/D
links rechts en onder de tv Ci200.2QR vierkante boxen
in plafond aan achterwand 2x Ci200.2QS ronde boxen

AV receiver Onkyo TX-SR606 Black, ivm meerkamer oplossing. (komt in april/mei uit)

Heb een aangrenzende eetkamer en keuken waar ik 4x Ci200.2QS ronde boxen in het plafond wil plaatsen en deze dan via Hiddenlink van Onkyo te bedienen.

Heeft iemand ervaring met de KEF plafondboxen? KEF staat volgens mij goed bekend alleen heb ik nergens nog een review kunnen ontdekken van hun plafondboxen.

p.s. als je een HDMI v1.03 hebt is het dan ook nog handig om een coax digitale audio kabel te voorzien van tv naar AV receiver?

Wellicht heeft iemand andere componenten welke hij kan aanbevelen of ervaring met bovenstaande.

Alvast bedankt voor je reactie

Ruud

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
leopold88 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:14:
Ik ben bezig een media kamer te maken en wil geen snoeren zien nu heb ik een paar vragen met betrekking tot te kiezen onderdelen merk en uitvoering. Volgende had ik zelf bedacht:

LCD scherm in wand vlak afgewerkt LCD Phillips 37" 9632/D
links rechts en onder de tv Ci200.2QR vierkante boxen
in plafond aan achterwand 2x Ci200.2QS ronde boxen

AV receiver Onkyo TX-SR606 Black, ivm meerkamer oplossing. (komt in april/mei uit)

Heb een aangrenzende eetkamer en keuken waar ik 4x Ci200.2QS ronde boxen in het plafond wil plaatsen en deze dan via Hiddenlink van Onkyo te bedienen.

Heeft iemand ervaring met de KEF plafondboxen? KEF staat volgens mij goed bekend alleen heb ik nergens nog een review kunnen ontdekken van hun plafondboxen.

p.s. als je een HDMI v1.03 hebt is het dan ook nog handig om een coax digitale audio kabel te voorzien van tv naar AV receiver?

Wellicht heeft iemand andere componenten welke hij kan aanbevelen of ervaring met bovenstaande.

Alvast bedankt voor je reactie

Ruud
Dit zijn wel mooie luidsprekers, houd er rekening mee dat je niet de kwaliteit van een zuil luidspreker krijgt.
Mooie alternatieven zijn te krijgen van Monitor Audio en Bowers & Wilkins.
Neem ook een subwoofer op in de installatie, de inbouw luidsprekers kunnen niet echt heel erg laag gaan.

Wat helemaal mooi is, is de luidspreker van Amina. Helemaal weg te werken en zeker zo goed als een Ci200 (ook wel weer een subwoofer erbij).

Verwijderd

Is het niet beter om ze in de muren te plaatsen. Ik zou een beetje vreemd opkijken als alle surround effecten boven mij gebeuren.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ik zou persoonlijk eens kijken naar de avant architect series van Mordaunt Short
http://www.mordauntshort.com/ranges.php?RAID=7

Heb ze gehoord in een huis van een vriend van mijn vader hij heeft alles ingebouwd in de muur gewoon
alles op de goede plekken voor surround. en het geluid is zeer netjes. ik miste wel wat bass weergave in stereo (zonder sub dus) in vergelijking met mijn Mordaunt Short 906's of die van zijn oude setup de 908i maar dat zal je altijd blijven houden met inbouw.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Naast Mordaunt-Short heb je bijvoorbeeld ook nog Tannoy, Klipsch en B&W.

Ik heb een keer in-wall tannoy luidsprekers mogen beluisteren en ik moet zeggen dat dat voor inwall's niet slecht klinkt. Helaas zijn ze over het algemeen wel aardig aan de prijs.

Portfolio