Vista installatie werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:04

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met installatie van vista op mijn xp computer.

Ik kom tot het scherm waar je je versie moet kiezen, in mijn geval ultimate, maar elk keer dat ik dan over next klik loopt het vast, en het maakt niet uit wat ik daarvoor allemaal heb gekozen.

Wat ik heb geprobeerd:

Alle programma's uit, werkt niet.
Bestanden op hd gezet en vanaf daar gestart, werkt niet.
Verse xp installatie, werkt niet.

Weet iemand nog iets wat ik nog meer kan doen?

ps. de xp schijf is 30 gb groot met 15 gb over, maar de schijf waar ik vista op wil zetten is 160 gb, maar tot die stap komt het helemaal niet.

[edit]
Update: Weet iemand of er ergens iets bij ms is, live chat ofzo met mederwerkers?

alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 15:58 ]

Mijn SNES verzameling!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Painkill:

Het is niet de bedoeling dat je binnen het uur (!) je topic omhoog gaat lopen trappen omdat je geen antwoord krijgt.

Ik heb je post in de vorige verwerkt - graag even hierop letten.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 15:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

-Start je je installatie vanuit XP?
-hoe lang laat je hem "denken"
-Boot je pc eens met je Install DVD

Is je schijf in partities ingedeeld of heb je echt 2 fysieke schijven en zie je ze ook beide?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:59:
-Start je je installatie vanuit XP?
-hoe lang laat je hem "denken"
-Boot je pc eens met je Install DVD

Is je schijf in partities ingedeeld of heb je echt 2 fysieke schijven en zie je ze ook beide?
Ja, vanuit xp, ik laat hem 30 minuten denken, booten lukt op 1 of andere manier niet met de dvd, maar ik heb al eerder hem geinstalleerd met deze dvd, dus dat moet geen probleem zijn (vanuit xp dus).

En ik weet wel hoe je je bios etc in moet stellen om vanuit cd te booten

Mijn SNES verzameling!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:24
Wat voor een dvd speler gebruik je? Veelvoorkomend probleem blijkt nog wel is te zijn wanneer je met een oudere brander hem probeerd te installeren.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
FulmeN schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:02:
Wat voor een dvd speler gebruik je? Veelvoorkomend probleem blijkt nog wel is te zijn wanneer je met een oudere brander hem probeerd te installeren.
Optische Station BENQ DVD DC DW1670 (DVD+R9:8x, DVD-R9:4x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-RAM:5x, DVD-ROM:16x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)

Heeft het al eerder goed gedaan met deze dvd, dus dat is denk ik niet het probleem.

Mijn SNES verzameling!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 15:55
painkill schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:01:
[...]

booten lukt op 1 of andere manier niet met de dvd, maar ik heb al eerder hem geinstalleerd met deze dvd, dus dat moet geen probleem zijn (vanuit xp dus).
Dat lijkt me wel degelijk een probleem, hij hoort namelijk gewoon bootable te zijn. Lijkt me dat er iets mis is met je DVD dan, kun je dat niet op een of andere manier uitsluiten?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Er zit gewoon een boot map op de dvd, weet eigenlijk ook niet waarom hij niet start, xp werkt wel gewoon als je die boot, zal wel even kijken wat daar dan anders staat, iemand nog tips van wat er moet staan om hem te laten booten?

Edit:

Er zit geen bootmap op xp, maar een bestand, genaamd bootfont.

[ Voor 14% gewijzigd door painkill op 21-04-2008 16:11 . Reden: edit ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

En wat geeft je pc-tje aan als jij op een toets heb gedrukt om te booten vanaf dvd?

Trouwens we praten hier wel over een original? anders heeft het niet eens zin want dan is de boot structuur gewoon niet mee gekopieerd.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hij laat helemaal niet zien dat er een dvd in zit, en als ik alleen een cd als boot medium instel zegt hij dat hij niet verder kan, omdat hij nergens van kan booten.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Dus bij de dvd geeft hij niets aan bij het booten.
Bij een willekeurige cd geeft hij aan dat hij niet van dat medium kan booten.

Heb je nog een reserve dvd-speler of heb je er toevallig 2 in je pc-tje zitten.

Een andere optie is om een kopie van je dvd naar usb-stick te zetten en dan te booten vanaf usb (als je mobo dat aan kan)

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Heb wel een usb stick, maar niet 1 van 3gb, dus dat kan helaas, en hij geeft altijd aan dat hij niet kan booten, alleen bij xp niet, er is geen verschil tussen vista en een normale cd, maar daar gaat het nu eigenlijk niet om, want vanuit xp vista installeren kan ook, en dan loopt hij vast, wat ik net weer even heb gedaan.

.net framework 2 en 3 geinstalleerd, werkt ook niet, en alle edities geprobeerd, werkt ook niet.

Wat heeft vista allemaal nodig met de installatie aan programma's?

Mijn SNES verzameling!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

painkill schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:42:
Niks. Maar als je DVD of je DVD-drive loopt te bokken zul je toch problemen houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 15:55
painkill schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:42:
Helemaal niks. Alles wat ie nodig heeft staat op de DVD zelf. Anders zou je hem ook nooit op een lege schijf kunnen installeren.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Het ligt niet aan de dvd, want op de hd zelf, als ik daar de bestanden op zet, werkt het ook niet, wat ik wel kan doen is xp op die 160 gb hd, en dan vanaf daar vista.

Of zal dat niks uitmaken?

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

painkill schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:13:
...

[edit]
Update: Weet iemand of er ergens iets bij ms is, live chat ofzo met mederwerkers?

..
Ik denk dat hier dan je beste oplossing inzit. Want je wilt er niet aangeloven om een andere methode te gebruiken. Een probleem oplossen lukt alleen maar als je je problemen kan benoemen.
Ligt het aan je dvd speler -> dan wissel je van dvd speler
Ligt het aan je dvd -> dan wissel je van dvd

Ik neem aan dat je dvd nieuw is dus dan zou je hem moeten kunnen inwisselen, voor een goede. Maar probeer eerst eens contact op te nemen met Microsoft of dit probleem bekent is.

Een Windows dvd hoort te boot-en. Doet die dat niet dan kan het aan je dvd speler liggen, aan je dvd of aan je bios instellingen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar die bestanden haal je wel van de DVD af - als daar wat niet mee in orde is werkt een setup vanaf harddisk ook niet.
Is het een DVD met officieel hologram enzo? Test 'm eens op een andere DVD Drive of ie daar wel boot?

Als het een kopie is: dan mag je eerst een originele DVD regelen.

Verwijderd

Mijn idee:
Geen reactie op vraag is het een original. (post @16:13)

ik denk dat het een kopie is en dat dit verspeelde moeite is.
Pagina: 1