Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JAVA] de Class van een Array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een dynamisch geladen class moet ik kijken of er een bepaalde method in zit. Dit kan met
Method m = class.getDeclaredMethod(String [] methodName, class [] argumentClasses);

De argumenten voor de method zijn String en String[] (een string array). Ik kan echt nergens vinden hoe ik de class van een string array kan meegeven. Gewoon alleen java.lang.String.class meegeven werkt niet (NoSuchMethodException), java.lang.reflect.array geeft hetzelfde resultaat.
Weet iemand hier wat ik mee moet geven zodat mn methode wel gevonden wordt?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53

Kettrick

Rantmeister!

probeer eens :

String[] foo = String[]{"bar","etc };

:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edit:
Weg, vraag/probleem verkeerd geinterpreteerd.

[ Voor 71% gewijzigd door BalusC op 21-04-2008 14:27 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34
String[].class?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik een array maak ;)
Daar kan je alleen de class niet aan opvragen dus String[].class werkt helaas niet (syntax error).

• Kwistnix
Uhm nee?
String[].class werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm klopt compiled inderdaad ook. Alleen netbeans geeft er bij mij zo'n rood lijntje onder.

tnx!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Heb op mijn nieuwe machine nog geen java geinstalleerd, maar wat levert de volgende code op?
Java:
1
2
String[] arr = new String[] { "foo", "bar", "hello", "world" };
console.printLine(arr.toString());

Maar volgens mij moet je ook niet de class, maar de instantie van een class meegeven, in bovenstaand voorbeeld dus 'arr'.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Kwistnix
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:24:
Hmm klopt compiled inderdaad ook. Alleen netbeans geeft er bij mij zo'n rood lijntje onder.

tnx!
Toch handig zo'n slimme IDE :)

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeent wel :*)
Moet ergens iets fouts in geslopen zijn, na een restart van netbeans geeft hij ook geen lijntje meer. Beetje jammer alleen dat ik anderhalf uur aan het zoeken en googlen ben geweest om het antwoord te vinden alleen maar omdat mn IDE een lijntje onder mijn code had gezet (als aller eerst had ik er zelf ook String[].class ingezet)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Tijd voor Eclipse dus :p
Pagina: 1