[2003] Group Policy voor IE wordt niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 09:51
In een Windows 2003 domein probeer ik een Group policy door te voeren met settings voor Internet Explorer. De Group Policy is van toepassing op alle XP clients. In de Group Policy staan alleen settings m.b.t. Internet Explorer 6

Clients: Windows XP SP2
Server: Windows 2003 SP2

Ik probeer instellingen te doen voor het tabblad Security. Echter: geen enkele setting wordt gezet.
Bijvoorbeeld: ik zet op de client de zone van Vertrouwde websites handmatig op Low. In de Policy zet ik de zone op Medium. Ik voer op de client een gpupdate /force uit. Ik reboot de client. Vervolgens staat de zone nog steeds op Low, terwijl de policy Medium had moeten doorvoeren

Een gpresult laat zien dat de policy wel wordt applied.

In de policy heb ik tevens aangegeven onder
Computer Configuration (Enabled) -> Administrative Templates -> System/Group Policy ->
* Internet Explorer Maintenance policy processing: Enabled
* Process even if the Group Policy objects have not changed: Enabled

Alle andere policy settings gaan wel goed (bijvoor de password policy, office 2007 policy).

Heeft iemand een idee waarom de Internet Explorer settings niet worden doorgevoerd?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stel je die GPO ook in vanaf een XP SP2 client met IE6 én de GPMC geinstalleerd?

(IE6 op 2003 is een iets ander beestje namelijk.... vandaar dat updates daar ook separaat voor worden gereleased).

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 17:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cis
De policy maak ik aan en bewerk ik op een standaard ingespoelde pc met Windows XP SP2. Daarvoor installeer ik inderdaad de GPMC op die pc.
Zojuist opgemerkt: de policy voert instellingen vanuit de computerconfiguratie ook niet door.

De vraag is (en blijft) dus: waarom kan ik geen zones instellen in een policy voor IE? Settings voor andere objecten worden wel goed doorgevoerd. Alleen settings voor IE gaan niet :?

[ Voor 52% gewijzigd door Cis op 23-04-2008 13:41 ]

• Cis
Probleem lijkt (deels) opgelost.
De Internet Explorer maintenance werkt niet. Ik heb een standaard image gebruikt, hierop GPMC geinstalleerd, maar de ge-importeerde instellingen werken niet op andere clients.
Op dit moment heb ik alle settings gezet onder User Configuration - Administrative templates - Windows Components - Internet Explorer ->>>
helaas valt hieronder weer niks in te stellen voor de proxy, dus dat heb ik gedaan met behulp van een registersetting die wordt gerund tijdens het inloggen.
't Is weer een beetje houtje-touwtje, maar het werkt iig :)

• Cis
Nog even een toevoeging (laatste :) )
Wanneer Folder Redirection wordt gebruikt, kun je in Windows XP Sp2 geen startpage en proxy configureren vanuit de group policy. Dit zul je dus moeten doen met een registerkey'tje ofzo bij het inloggen.
Zie You cannot set the Folder Redirection policy setting on a Windows XP SP2-based computer that also uses Group Policy settings to customize Internet Explorer -> Vanaf hier is er wel een hotfix voor beschikbaar

Kortom: je kunt wel op mijn beschreven manier de policy instellen, maar als je gebruik maakt van mapverwijzing, zul je ook nog even de hotfix moeten installen :)