In een Windows 2003 domein probeer ik een Group policy door te voeren met settings voor Internet Explorer. De Group Policy is van toepassing op alle XP clients. In de Group Policy staan alleen settings m.b.t. Internet Explorer 6
Clients: Windows XP SP2
Server: Windows 2003 SP2
Ik probeer instellingen te doen voor het tabblad Security. Echter: geen enkele setting wordt gezet.
Bijvoorbeeld: ik zet op de client de zone van Vertrouwde websites handmatig op Low. In de Policy zet ik de zone op Medium. Ik voer op de client een gpupdate /force uit. Ik reboot de client. Vervolgens staat de zone nog steeds op Low, terwijl de policy Medium had moeten doorvoeren
Een gpresult laat zien dat de policy wel wordt applied.
In de policy heb ik tevens aangegeven onder
Computer Configuration (Enabled) -> Administrative Templates -> System/Group Policy ->
* Internet Explorer Maintenance policy processing: Enabled
* Process even if the Group Policy objects have not changed: Enabled
Alle andere policy settings gaan wel goed (bijvoor de password policy, office 2007 policy).
Heeft iemand een idee waarom de Internet Explorer settings niet worden doorgevoerd?
Clients: Windows XP SP2
Server: Windows 2003 SP2
Ik probeer instellingen te doen voor het tabblad Security. Echter: geen enkele setting wordt gezet.
Bijvoorbeeld: ik zet op de client de zone van Vertrouwde websites handmatig op Low. In de Policy zet ik de zone op Medium. Ik voer op de client een gpupdate /force uit. Ik reboot de client. Vervolgens staat de zone nog steeds op Low, terwijl de policy Medium had moeten doorvoeren
Een gpresult laat zien dat de policy wel wordt applied.
In de policy heb ik tevens aangegeven onder
Computer Configuration (Enabled) -> Administrative Templates -> System/Group Policy ->
* Internet Explorer Maintenance policy processing: Enabled
* Process even if the Group Policy objects have not changed: Enabled
Alle andere policy settings gaan wel goed (bijvoor de password policy, office 2007 policy).
Heeft iemand een idee waarom de Internet Explorer settings niet worden doorgevoerd?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.