Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van Fujitsu Siemens, de amilo pa 2548. Ik erger me aan het enorme boot-logo van F-J tijden het opstarten, en ik dacht dat ik dat wel even uit kon zetten in het bios. Niet dus, het bios is maar heel beperkt qua instelmogelijkheden. Je hebt de mogelijkheid om de tijd enz. te veranderen, en de bootsequence. Er is ook een tabje met geavanceerde mogelijkheden, maar daar is een wachtwoord voor nodig, en die heb ik niet. De laptop werd geleverd met Vista geinstalleerd, zonder installatie cd/dvd's.

Zijn er ook mogelijkheden om er een bios op te zetten die niet van F-J is? Zeg maar een unbranded bios, die je alle mogelijkheden geeft?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Je vindt het bootlogo irritant en dus wil je een andere BIOS, of is het puur om de instellingen? ;)

In 99% van de gevallen zijn er geen andere BIOS versies beschikbaar, best logisch opzich. Grote kans dat er achter die "geavanceerde mogelijkheden" nog niet veel nuttigs zit maar als je die wil hebben zou je kunnen overwegen een CMOS clear te doen. Of dit eenvoudig gaat bij jouw laptop durf ik niet te zeggen maar alleen dan zal dat wachtwoord verdwijnen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

Biossen worden aangepast op het moederbord, je kan dus geen andere biossen ervoor krijgen dan van FJ zelf. Je kan natuurlijk wel zelf het bios hacken, maar ik denk niet dat je daar aan wilt beginnen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Je zou kunnen proberen je huidige BIOS te dumpen naar een bestand en dan met een bootlogo progje het logo kunnen veranderen in een afbeelding naar keus (let alsjeblieft wel even goed op de eisen die gesteld worden aan de afbeelding). Dan BIOS weer terugflashen en je bent in ieder geval van F-J af.

Niet zonder risico's en het is nog maar de vraag of je het allemaal voor elkaar krijgt, maar ik denk dat dit het enige is wat je kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reakties. Het is me nu wel duidelijk; ik laat het maar zo. Het zal wel wennen, denk ik. Of er moet iemand zijn die een bioshack voor me wil maken natuurlijk; ;)

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:41
Je zou Fujitsu Siemens eens kunnen mailen. Misschien geven ze je het wachtwoord voor de geavanceerde opties gewoon. Meestal zit er een wachtwoord op zodat gebruikers die neiet weten wat ze doen niets kunnen verknallen. Maar wordt een dergelijk wachtwoord wel verstrekt.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Wellicht staat er iets over in de handleiding.

Haha, overigens geweldig als je gaat zoeken op standaard wachtwoorden voor een Fujitsu Siemens laptop :X Je kunt 'm voor $95,- (is voor niks) laten unlocken en ik kwam een forumpost tegen van een Nigeriaan die beweert zijn wachtwoord kwijt te zijn en vraagt of dat op te lossen is (forgive me my prejudice, Nigeriaan, laptop, wachtwoord, misschien moet ik eens vragen of hij de laptop verkoopt en of ik via Western Union kan betalen ofzo).

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Er zijn masterpassword beschikbaar voor zulke BIOSsen. Hoe legaal dat is weet ik niet, dus je moet je eigen creativiteit en Google maar gebruiken ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Je kan dit ook proberen dit reset je bios naar default heeft mij ook al een paar keer geholpen
Bootdisk (met toetsenbordcommando's nog altijd te doen, vanaf diskette of usb op starten) gebruiken, DOS ->

debug.exe
o 70 2e
o 71 ff
q
reboot...

oe.... BIOS checksum corrupt? Tadaaaa.

:) :)

[ Voor 48% gewijzigd door freddie0101 op 22-04-2008 08:59 ]

Pagina: 1