[MacBook] Pitten in beeldscherm door toetsenbord behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 2.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Topicstarter
Heeft iemand dit al eens gehad?
Ik had een horizontale afdruk op mijn scherm met wat vlekjes.
De vlekjes blijken niet weg te poetsen te zijn omdat het en stuk of 10 kleine pitjes zijn die precies op een gebied zitten waar bij gesloten deksel de rand tussen het trackpad en het toetsenbord zit... Het is dus kennelijk een afdruk van die rand.
Ik ga deze week maar eens naar Machouse Amsterdam omdat ook mijn onderbak begon te scheuren bij het sluitinkje.
Ik vervoer mijn Mac in een tas van Crumpler met padding maar daarmee voorkom je nooit dat er af en toe tegen het deksel wordt gedrukt omdat er in het andere vak een map en zo zit.
Via Google vond ik 1 ander iemand op een mac forum die dit had.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:03
Je moet ook altijd een bescherming tussen je tobo en scherm hebben bij dichtklappen. Er zat bij je macbook bij levering als het goed is ook een velletje tussen (ik gebruik m nog steeds). Maar het is een veel voorkomende sliijtplek bij meer laptops.

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 21-04-2008 11:59 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Topicstarter
oei ja daar ben ik dus nu ook achter.
zal wel weer niet onder de garantie vallen, maar ja het enige wat ik ermee doe is sluiten...

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehad. Als het goed is gaat het naar verloop van tijd weer weg. Zijn meestal geen "echte" deukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Je hebt van crumpler the slip. Doekje voor tussen je scherm en je toetsenbord. Kan je ook je scherm me schoonmken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 17:01
Savantas schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:58:
Je moet ook altijd een bescherming tussen je tobo en scherm hebben bij dichtklappen. Er zat bij je macbook bij levering als het goed is ook een velletje tussen (ik gebruik m nog steeds). Maar het is een veel voorkomende sliijtplek bij meer laptops.
Altijd een velletje tussen je scherm en toetsenbord?? Ik gebruik al jaren HP laptops en ik heb dat nog nooit gehad eigenlijk. Niet gewoon een design-foutje??

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Het is een apple-design foutje :D
met mijn vorige acer travelmate heb ik dit ook nooit gehad.
Mijn huidige MacBook heeft ook die pitjes, en heet ook de balk boven het toetsenbord
permanent zichtbaar in het scherm.
Was te voorkomen geweest als ik gelijk een crumples matje ertussen had gelegd.

naar wat mij is verteld valt dit niet onder je garantie :(

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Geen enkele laptop is stijf genoeg om het scherm weg te houden bij toetsen/ trackpad/ etc als je 'm in een volle tas vervoert. Daarom dus inderdaad zo'n Slip, of een op maat geknipt microvezeldoekje voor 10% van de prijs, tegen vettigheid en krassen.

Als je je HP altijd op je buro hebt staan of alleen in een echte laptoptas vervoert (zonder druk op het scherm) dan zie je dit misschien niet, maar in de typische Crumplertas met boeken e.d. is het onvermijdelijk (misschien een Toughbook oid maar dan heb je het ook gehad).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:11:
Je hebt van crumpler the slip. Doekje voor tussen je scherm en je toetsenbord. Kan je ook je scherm me schoonmken etc.
Zo'n ding heb ik ook.. Alleen krijg je daar grote afdrukken van op je scherm :D Alsof de knoppen 2x zo groot zijn :)

Ik zie die afdrukken als er zonlicht opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sommige Toshiba laptops hebben hier erg veel last van, elke Toshiba bij mij in de klas heeft allemaal strepen op het scherm van de toetsen. Onze Asus laptop heeft het ook, maar dan alleen met de spatiebalk. Mijn MacBook heeft soms een heel licht streepje maar ik heb deze tot nu toe telkens kunnen wegvegen met een microvezeldoekje. Toch gebruik ik sinds kort het velletje wat erbij zat weer, blijft het even wat netter. :)

De een zal het zien als een designfout, de ander zal het als onvermijdelijk zien bij elke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 17:01
Zpottr schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:33:
Geen enkele laptop is stijf genoeg om het scherm weg te houden bij toetsen/ trackpad/ etc als je 'm in een volle tas vervoert. Daarom dus inderdaad zo'n Slip, of een op maat geknipt microvezeldoekje voor 10% van de prijs, tegen vettigheid en krassen.

Als je je HP altijd op je buro hebt staan of alleen in een echte laptoptas vervoert (zonder druk op het scherm) dan zie je dit misschien niet, maar in de typische Crumplertas met boeken e.d. is het onvermijdelijk (misschien een Toughbook oid maar dan heb je het ook gehad).
Heb nog eens gechecked, maar op mijn huidige HP laptop zie ik geen toetsafdrukken op mijn scherm. Het scherm ligt ook wat dieper in het "deksel" zeg maar, misschien daarom.

En ik vervoer mijn laptop niet altijd even netjes, hij zit vaak genoeg in mijn rugtas tussen boeken, of in de handbagage van het vliegtuig.

Ik heb er nog nooit zo op gelegd eigenlijk, maar zou ook niet weten waar je die "matjes" kan kopen. En of ze ook verkocht worden aan mensen met iets anders dan een macbook.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vroeger (2-3-4 jaar terug) ook gehad met mijn toenmalige Acer Travelmate... Daar kwamen alle toetsen in voor. Ik heb het bij mijn MBP nog niet gezien en gebruik sinds een aantal weken "the Slip" van Crumpler. Just in case...

Ik ken meerdere mensen met die afdrukken in hun Dell, HP, Acer, Asus whatever... Dus het komt gewoon overal voor.

The Slip is gewoon te krijgen in een willekeurige Apple Centre. Daarnaast zit er in Rotterdam een Crumpler store. Maar in andere winkels waar ze laptops verkopen zullen ze ze ook wel verkopen.

Anders moet je een keer langs een plaatselijke markt waar ze stoffen en dergelijke verkopen. Stukje afknippen, randen wat steviger maken en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satéke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik heb dit enkel en alleen met iedere hoek van iedere toets op mijn toetsenbord. Zeer vervelend, zeker omdat het lijkt op dode pixels. Alles die erachter zit van kleur wordt veel witter. Best vervelend voor het gebruik van photoshop en after effect van adobe. Als iemand weet wat hieraan te doen buiten een doekje ertussen leggen graag een reactie. Ik vroeg me af of dit mogelijk kan zijn door de macbook te warm weg te steken in zijn hoes. Ik gebruik veel zware programma's en als het te zwaar wordt blokkeerd hij en klinkt hij als een Playstation 4 die Warzone draait. Ik moet dan van les wisselen en steek hem zo weg in sluimermodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
Savantas schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:58:
Ja, dit. Belangrijk is dat. Bij macvoorminder.nl leveren ze dat standaard met elke Mac mee, zo'n microvezel doek. Wel beter echt. Je krijgt anders vroeg of laat toch plekjes op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 14:15
Nog nooit gehad (4 Macbooks verder ondertussen) maar, in mijn tas raakt niks de laptop als die in mijn tas zit. Het komt voornamelijk door externe druk op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zijn die doekjes nog steeds te koop? Want ik kan ze nergens meer vinden :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Satéke je kunt beter een eigen topic aanmaken, in plaats van andermans topic te kapen. Al helemaal als het al ruim 13 jaar oud is. In de tussentijd zijn er vast wel (betere) oplossingen te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.