Toon posts:

MS crm 4.0 op MS server 2008

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag allemaal.

Ik ben al een aantal dagen bezig met het testen en inventariseren van Windows 2008 server. Installeren en configureren hiervan is geen straf. totdat ik probeerde MS CRM 4.0 probeerde te installeren. nou is het hele CRM idee nog nieuw voor mij, mar het is mij duidelijk geworden dat microsoft mij meteen in het diepe. Een domein heb ik en microsoft SQL 2005 heb ik ook geinstallleerd. Als ik de installatie doorloop krijg ik deze foutmelding(en)

X -Microsoft windows oprerating system
X -service cisvc was not found on [computernaam]
X- ASP.net is not installed
X -Microsoft SQL server
X -Microsoft SQL server reporting service

de X staat voor het rode kruisje wat er voor staat. zoals ik al zei heb ik wel degenlijk SQL en ik weet ook zeker dat die draait en dat ik het goede adres ingevuld heb. Na lang zoeken op internet vond ik een HOWTO filmpje op het net maar die man had geen van de problemen in zijn scherm. wat mij vooral verbaast is dat hij aangeeft dat mijn operating system niet goed is :'( terwijl microsoft juist claimt dat CRM4.0 alleen op Server 2008 geinstallleerd kan worden. zie ik iets over het hoofd? ik heb nog nooit een wizard gezien die zoveel errrors geeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 11:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me vrij duidelijk? ASP.net en de indexingservice zijn volgens de fout niet (volledig) geinstalleerd.
via de servermanager even FS-Indexing-Service en Web-Asp-Net installeren zou het op moeten lossen als ik het goed zie. Anders zijn die andere drie meldingen over Windows, SQL en SQL reporting vast veel specifieker.
Misschien bedoelt 'ie dat e nog geen netwerktoegang tot SQL hebt aangezet, Reporting Services nog niet is geconfigureerd, whatever. In ieder geval krijg je zeker veel meer info in de setuplogbestanden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Met wat googlen vond ik http://blogs.msdn.com/ces...-server-2008-machine.aspx
Heb je de indexing service dus wel geinstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen.. Alvast bedankt
vraagje aan sanfranjake setuplogbestanden.. waar vind ik die? worden die wel aangemaakt als de setup niet voltooid word?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Door blinde darmontsteking vertraagde post:P
De boven genoemde links hebben mij behoorlijk geholpen, ik zit echter nog vast op een(1) probleem.
Namelijk het installeren van SQL server 2005sp2 met reporting service lukt niet,
tijdens de installatie geeft hij deze warning:
Failed to find the ASP.Net Version Registration with Microsoft Internet Information Services (IIS).
nou heb ik ondertussen uitgevonden dat ASP.NET een service is die onder de webserver (iis) role valt. Hij is wel geinstalleerd. hij start alleen niet als windows start en ik kan hem ook niet op automatic zetten.
als ik hem handmatig start geeft de SQL setup nog steeds die warning..
heeft iemand enig idee wat te doen?
alvast bedankt..

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
ik denk dat je voor Reporting Services op 2008 ook de IIS6 Metabase compatibility + Management Consoles moet installeren. afaik is die gewoon nog niet voor IIS7 geschikt gemaakt, dat zal waarschijnlijk pas met SQL 2008 gebeuren :)

Verwijderd

Topicstarter
die iis 6 management heb ik ook geinstalleerd. ik heb nu server 2008 geheel opnieuw geinstalleerd (standaard) en ik krijg weer precies de zelfde foutmelding

Verwijderd

Topicstarter
ja ik was juist die stappen aan het volgen maar hij blijft die melding maar geven..
tijdens de installatie geeft hij deze warning:
Failed to find the ASP.Net Version Registration with Microsoft Internet Information Services (IIS).

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Je kan dan altijd voor de zekerheid nog dit even draaien in een command boxje zodat je zeker ziet dat ASP.NET v2 geregged wordt:

Voor 32bits Windows/IIS:
%Systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis -i -enable

voor 64bits Windows/IIS:
%Systemroot%\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\aspnet_regiis -i -enable

[ Voor 24% gewijzigd door Jaguar645 op 19-05-2008 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaguar645 bedankt maar ook dit heeft de oplossingniet mogen zijn. sterker nog ik krijg nu nog een warning in mijn setup:

Microsoft Internet Information Services (IIS) is either not installed or is disabled. IIS is required by some SQL Server features. Without IIS, some SQL Server features will not be available for installation. To install all SQL Server features, install IIS from Add or Remove Programs in Control Panel or enable the IIS service through the Control Panel if it is already installed, and then run SQL Server Setup again. For a list of features that depend on IIS, see Features Supported by Editions of SQL Server in Books Online.

zou het kunnen liggen aan de 64 bits versie van windows?.. zijn er mensen die ook dit (vergelijkbare) probleem hebben (gehad)? Zal ik met 32 bit meer geluk hebben?
Of is het een goed idee om sql 2008 te proberen?
edit:

hmm update gevonden op microsoft.com
KB950636: Update voor Windows Server 2008 x64 Edition
Snelle beschrijving
Installeer deze update om een probleem op te lossen waarbij de installatie van SQL Server 2005 niet wordt voltooid op een systeem waarop Windows Server 2008 wordt uitgevoerd. intressant.. maar werkt niet
nou ben ik wel weer wat wijzer geworden want de sql express server is niet 64 bits.
daarom heb ik nu 2005 standard editon. (die ook dezelfde foutmeldingen geeft:S)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is de oplossing vor het asp.net probleem! jeej

http://forums.microsoft.c...x?PostID=3213823&SiteID=1

Verwijderd

Topicstarter
ok probleem met de installatie is opgelost
crm draait
ik kan er vanaf mijn server bij, en ik kan gebruikers aanmaken.
maar hoe koppel ik een gebruiker in het domein aan een gebruiker(snaam) in het crm systeem?

sorry voor de N00bheid

Verwijderd

gewoon domein voor username zetten

Verwijderd

Ik installeer nu ook CRM 4.0 op een Windows 2008 Server en heb op een andere server SQL Server 2005.

Windows operating system is ok
CRM server user input is ok
IIS is ok
SQL server geeft de volgende foutmeldingen:
! Setup was unable to verify that SQL Server Agent was running.
X an error has occured while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider)

SQL Server Reporting Services is ok
Active Directory is ok

Ik heb alles al geprobeert, Server Agent staat aan, Remote Connections staan open etc. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1