Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 16:25
Beste tweakers,

Ik wil met mijn webcam foto's (snapshots) kunnen maken met een druk op de knop. Dan moet je de bestandsnaam invoeren en dat hij die dan standaard in een mapje opslaat als bijvoorbeeld bestandsnaam.jpg. Het liefst gebruik ik de source's zegmaar die door windows herkent worden (Scanners en camera's).

Laat even weten als er een soortgelijk programma is of als je andere ideeën hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Menig webcam kan dit standaard met de software die erbij zit.

Makkelijker ook te vermelden welke webcam je hebt ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Dit kan toch zelfs in Windows zelf? Als je naar Deze Computer gaat, dan op je webcam klikt in Deze Computer, en dan klikt op Foto nemen. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
@SinergyX, Het is niet een specifieke webcam, het is een camera en een webcam, maar dat maakt niet uit, en het is een Philips ToUcam, (een plug en play camera)

Ik wil echt ook de map en bestandsnaam op kunnen geven, nu komt hij aanzetten met de datum en tijd. ik wil het bijvoorbeeld jeroen_tux.jpg noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar wat heeft dit met OS functies te maken? :)
Ik zou er omheen scripten, door de bestanden gelijk te hernoemen naar jouw gewenste naamgeving.

Ik heb de titel maar even wat uitgebreid zodat het wat duidelijker is wat je nu precies wilt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
Hoe zou je er om heen willen scripten?

Ik ben namelijk niet zo'n scriptguru.

Ik had de sourcecode van fwink (programma wat al in de buurt komt met mijn specificaties) al gevonden maar, het lukte me niet zo goed om het te compile. Dus als er mensen zijn die dit zouden kunnen realiseren. Graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
Ik heb het programma gevonden.

Avacam

Deze kan dicht hoor! :)
Pagina: 1