Toon posts:

MSI K9N SLI Platinum Foutmelding na Post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb afgelopen weekend 2 maal bij een koude boot de volgende foutmelding gehad.

"A Hyper Transport Sync Flood Error occured on last boot Press F1 to Resume"

Druk je dan op F1 dan is er totaal niets aan de hand en boot/werkt de pc prima.

Na wat googlen begreep ik dat het een "synchronisatiefout" betreft tussen de beide cores van de cpu.
De pc (nog splinternieuw) draaide al een maand probleemloos.

Mijn hardware:

Behuizing: Aopen QF50C Black/Silver
Voeding: Xilence Power 480watt (Levicom)
Moederbord: MSI K9N SLI Platinum
Processor: AMD Athlon64 X2 6000+
Geheugen: Kingston HyperX DDR2 PC6400 800MHZ CL4-4-4-12 SLI Ready (KHX6400D2LLK2/2GN)
Harddisks: 2x Samsung Spinpoint P80SD 160GB 7200RPM 8MB Cache in Raid 0
Videokaart: MSI RX2600XT Diamond 512MB GDDR4

Is er iemand bekend met deze melding en hoe er vanaf te komen?

Alvast Bedankt!

Groeten, Jos Mus

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Ik ben zeker bekend met de melding maar heb helaas geen oplossing.

Heb hetzelfde bord gehad en compleet willekeurig kreeg ik ook de synch fout (niet vaak, eens per maand ofzo) en inderdaad, gewoon op F1 drukken en alles draait zoals het hoort te draaien. Het maakte niet uit of ik zwaar overklokt of zelfs onderklokt draaide, heb zelfs een andere voeding (misschien incompatible ofzo) en geheugen geprobeerd, allerlei tests er op losgelaten, maar niets duidde concreet op een defect ofzo. Ook BIOS updates naar diverse versies heeft niets geholpen.

Leuk detail, zowel met een 3800+ en een 5000+ dezelfde melding zo nu en dan. Het lijkt dus echt in het bord te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo KneoK

Bedankt voor je reactie weet iig weer iets meer nu.
Ben er niet zo blij mee dat het waarschijnlijk in het bord zit en als het te vaak voorkomt zal ik mijn garantie moeten gaan claimen bij alternate. Liever niet want dan kan ik weer alles gaan uitbouwen en daarna weer keurig netjes inbouwen en tie wrappen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Ik was er ook helemaal niet blij mee, zeker omdat het bord voor de rest meer dan aan mijn verwachtingen voldeed. Heel spijtig ook om te zien dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft ervaren.

Wellicht is het een idee om MSI ervan op de hoogte te stellen. Omdat ik vrij onverwacht het bord kon verkopen aan iemand die hetzelfde bord had (en dus op de hoogte was van het probleem) en een compleet andere config kon samenstellen heb ik de moeite niet meer genomen toen maar misschien kunnen ze je verder helpen.