EN7300GT met s-video en HDTV-out???

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:56
Heb een asus en7300GT, hierop zit:

1 x VGA Uitgang
1 x DVI-I Uitgang
1 x S-Video Uitgang

Verder zit er een HDTV-out adapter bij, dit is een kabeltje met een rood, groen en blauw tulpje. Nu heb ik composiet nodig? Kan ik hier het HDTV kabeltje voor gebruiken, of moet ik dit anders regelen?

Verder zie ik in het nvidea panel helemaal geen mogelijkheden om de TV-out actief te maken, komt dit omdat er geen TV aangesloten zit op de output van de kaart?

Graag jullie deskundig advies?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
google

Ik zou zeggen probeer de eerste match eens...

specs

• nico_van_wijk
Yep, had ik al gelezen. Geeft alleen geen antwoord op mijn vraag of ik de HDTV-out adapter kan gebruiken voor composiet out? Of dat ik dan een ander kabeltje moet gebruiken?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
klik

Die heb je nodig. Als het goed heb je zo'n kabeltje wel bij je kaart gehad.

specs

• nico_van_wijk
Zo'n kabeltje zit er dus niet bij, en dat had ik wel verwacht. Er zit een HDTV-out adapter bij, dit is een kabeltje met een rood, groen en blauw tulpje. Nergens in de handleiding is te vinden wat hier nu uitkomt, het vermoeden is RGB.

Maar ik vraag me af, of er niet een pinnetje is waar rechtstreeks Composiet uitkomt?

[ Voor 15% gewijzigd door nico_van_wijk op 21-04-2008 11:02 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
De blauwe volgens mij, teminste, dat was bij de mijnu zo volgens mij....

Specs!

• nico_van_wijk
Dit kabeltje zit erbij: plaatje

Maar moet je dan ergens instellen dat er composiet uitkomt, lijkt me anders dat er RGB uitkomt! Is niets van terug te vinden in documentatie.

[ Voor 4% gewijzigd door nico_van_wijk op 21-04-2008 16:42 ]

• GoldenBatt
nico_van_wijk schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:14:
Dit kabeltje zit erbij: plaatje

Maar moet je dan ergens instellen dat er composiet uitkomt, lijkt me anders dat er RGB uitkomt! Is niets van terug te vinden in documentatie.
Heb je die blauwe nu al gewoon geprobeert, en anders de groene of de rode? Daar kun je je tv echt niet zomaar mee mollen volgens mij. En mijn pc deed het ook gewoon toen ik de blauwe gebruikte...

Specs!

• nico_van_wijk
Ik ben morgenavond in de gelegenheid om dit uit te proberen. Ik laat het nog wel even weten. Maar heb jij enig idee waar je dan instelt of er RGB (component), Composiet of S-video moet uitkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door nico_van_wijk op 22-04-2008 08:56 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nee, er komt geen composiet signaal uit een component kabel... over die drie stekkertjes komen aparte signalen, die samen een goed beeld vormen. Composiet zit daar niet tussen :)

Composiet zit op een andere pinout op jouw videokaart. Bij een winkel als Mycom (noem maar iets) kun je een verloopstekkertje krijgen voor enkele euro`s waarmee je dit signaal alsnog kunt krijgen.

[ Voor 2% gewijzigd door Michael Knight op 22-04-2008 09:07 . Reden: tiebvauten ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• nico_van_wijk
Ik had het idee dat je dat misschien kon configureren en een keuze kon maken tussen Component of composiet. Maar het is dus een YPbPr component adapter.

Op 1 van de pinnetjes zit dus gewoon composiet. Echter heb ik dus niet het goede kabeltje om dit eruit te halen. Zijn die kabeltjes los te krijgen?

[ Voor 59% gewijzigd door nico_van_wijk op 22-04-2008 11:15 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zoals ik al zei, ja :)

Met een beetje geluk kun je er ook eentje regelen bij iemand die nog een iets oudere Asus kaart heeft liggen, maar geen gebruik maakt van het meegeleverde stekkertje...

• nico_van_wijk
Helaas ken ik niemand met een oudere Asus kaart, heb al even zitten zoeken of ik iets kan vinden op internet, maar blijkt toch wel moeilijk te zijn.

• GoldenBatt
beetje moeilijk doen volgens mij. Ik heb die kabel van mij nog even opgezocht, en ik kan echt met de blauwe gewoon mijn tv aansluiten, zonder dat ik die groene of rode nodig heb. Gewoon aansluiten, en via het control panel van Nvidia even instellen dat je een tv hebt aangesloten op die manier, dat pakt hij wel. Hier wel teminste op een 6600LE vivo editie, daar zitten ook al die stekkers aan, plus zelfs nog video input

Specs!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

GoldenBatt schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:25:
beetje moeilijk doen volgens mij. Ik heb die kabel van mij nog even opgezocht, en ik kan echt met de blauwe gewoon mijn tv aansluiten, zonder dat ik die groene of rode nodig heb. Gewoon aansluiten, en via het control panel van Nvidia even instellen dat je een tv hebt aangesloten op die manier, dat pakt hij wel. Hier wel teminste op een 6600LE vivo editie, daar zitten ook al die stekkers aan, plus zelfs nog video input
Misschien dat die meerdere signalen over één pin kan versturen dan?! :)

Overigens kan de TS dit gewoon proberen... de tv gaat er niet kapot van.

Als het goed is, past er een gewone s-video stekker op de videokaart van de ts. Echter, voor overige signalen zitten er extra gaatjes in de socket op je videokaart.

Je kunt gewoon de volgende stekker kopen dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelsenmeer.nl//Uploaded_files/Zelf/PGP65021205332021.jpg

http://www.kabelsenmeer.n...22/7/SVideo_adapters.html

• nico_van_wijk
GoldenBatt schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:25:
[...]

Heb je die blauwe nu al gewoon geprobeert, en anders de groene of de rode? Daar kun je je tv echt niet zomaar mee mollen volgens mij. En mijn pc deed het ook gewoon toen ik de blauwe gebruikte...
Goldenbatt, bedankt voor de tip. Er komt inderdaad composiet uit de blauwe connector. Je kunt in het panel instellen wat eruit moet komen.

[ Voor 17% gewijzigd door nico_van_wijk op 24-04-2008 08:49 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

nico_van_wijk schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:48:
[...]

Goldenbatt, bedankt voor de tip. Er komt inderdaad composiet uit de blauwe connector. Je kunt in het panel instellen wat eruit moet komen.
Oeh, die moet ik onthouden... Dan wordt er eindelijk eens nagedacht bij die fabrikanten. Dat gehannes met verschillende verloopstekkers in het verleden werd je namelijk gek van :)

Pagina: 1