"Star Trek - Borg" en "Alpha Centauri" draaien niet

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben thuis bezig geweest met het opruimen van CD's en DVD's. Hier vond ik o.a. "Star Trek - Borg" en "Sid Meijers - Alpha Centauri". Bijde spellen doen het niet. Star Trek blijft zeuren dat die windows 95 nodig heeft en Alpha doet helemaal niets.

Dus heb ik maar Virtual PC 2007 gedownload en dan zowel Windows 98 NL First Edition en Windows 95 UK OSR 2.5 geinstalleerd. Maar bijde spellen blijfen het niet doen.

Iemand nog een idee? Wat ik nou zou kunnen doen is een oud Pentium bakje pakken en daar windows 95 op installeren (helaas heb ik net alle "oude meuk" weggegeven).

Of zou OSR 2.5 te nieuw zijn voor de spellen? Spellen zijn uit 1996. Ik heb ze nog nooit gespeeld, had ze ooit op een beurs voor 1 euro gekocht (ja origineel :) )

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Comatibilliteits modus van Windows XP of Vista al geprobeert?
Virtual PC heeft geen 3D acceleratie voor zover ik weet.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
De Compabiliteits modus heb ik als eerste geprobeerd uiteraard (die van XP dan). En ik denk niet dat die spellen 3D hebben. Andere spellen uit die tijd draaien gewoon goed op Virtual PC.

Verwijderd

Blaat

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 08:57 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het zijn bijdes windows spellen.

Star Trek Borg geeft voor dat hij installeerd de melding "Windows 95 needed, you do not have windows 95. program terminated". Dus nog voordat hij geinstallerd is.

Alpha Centauri installeerd gewoon en zodra ik heb wil starten gebeurd er helemaal niets. Nou je hoord de CD ff opspinnen en that's it.

Dit dus zowel in XP, 98 als windows 95

Verwijderd

Star Trek Borg is een interactief video spel. In mijn Win98 tijd perk draaide deze ook niet, maar na een update van het internet, draaide het wel. Het spel ligt stof te vangen in mijn berging en ik geloof dat het update file er ook bij ligt. Als interesse hebt, laat het ff weten, dan zoek ik het op.

Dash

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:15
Roman schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:02:
Het zijn bijdes windows spellen.

Star Trek Borg geeft voor dat hij installeerd de melding "Windows 95 needed, you do not have windows 95. program terminated". Dus nog voordat hij geinstallerd is.

Alpha Centauri installeerd gewoon en zodra ik heb wil starten gebeurd er helemaal niets. Nou je hoord de CD ff opspinnen en that's it.

Dit dus zowel in XP, 98 als windows 95
Ik heb Alpha Centauri nog gespeeld op Windows 2000... vreemd dat hij dan niet werkt op XP.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:06:
Star Trek Borg is een interactief video spel. In mijn Win98 tijd perk draaide deze ook niet, maar na een update van het internet, draaide het wel. Het spel ligt stof te vangen in mijn berging en ik geloof dat het update file er ook bij ligt. Als interesse hebt, laat het ff weten, dan zoek ik het op.

Dash
Hmm patch zal denk ik ook nog ergens op internet te vinden zijn, maar hoe patch ik het als ik hem niet geinstalleerd krijg?

Ik zal Alpha Centauri vanavond ff op een andere PC testen.

Verwijderd

Met die update krijg je het wel geinstalleerd

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hmmm zit net op wiki te lezen over Borg en daar staat dat het een Mac en windows 95 spel is. Nu vraag ik me af op het spel op bijde machines draait of dat er een speciale Mac versie is. Dit ga ik vanavond ook ff testen (hoop dan niet dat die zegd dat die OS 7 nodig heeft ofzo).

En de patch heb ik volgens mij gevonden: http://www.gamespot.com/p...download.html?sid=2594234

Pagina: 1