Brandstofmeter maken op quad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:57
Ik heb een quad (atv), alleen er zit geen benzinemeter op. Als ik een tijdje aan het rijden ben, draai ik de dop er wel eens vanaf, maar zo goed kun je daar niet mee inschatten. Dus wil ik een 'echte' meter gaan maken, maar hoe? Er zijn geen kant-en-klare oplossingen voor (of ik zoek niet goed, of voor $200). Iemand tips, over hoe ik zoiets voor elkaar krijg?

edit:

misschien zoiets Vlotter
maar gaat zoiets niet snel kapot? (door trillingen etc, veel schuine standen)

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 20-04-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik had bij mijn brommer geen meter maar een lampje. Dat is gewoon een heel simpel vlottertje. Als hij onder een bepaald punt komt dan schakelt hij stroom zodat er een lampje kan gaan branden bijvoorbeeld. Als je iets kan vinden wat even lang is als je tank diep, dan ben je klaar. Een lampje neemt ook minder ruimte in als een meter.

Bovenstaande link zou dus super zijn denk ik. Denk ook dat deze niet is voor een meter, maar voor een lampje.

[ Voor 14% gewijzigd door AkroBatik op 21-04-2008 01:04 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zit er geen dagteller op?
Daar doen de meeste motoren het mee, houd bij hoeveel je ongeveer op een tank kan rijden en reset de dagteller elke keer als je tankt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001

unclero

MB EQA ftw \o/

Volgens mij hebben de meeste quads ook zulk soort lampjes.

Maar ik kan niet in je cockpit kijken.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
weet niet of dat zo goed werkt als je gaat offroaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ik heb alleen een kilometerteller/totaalteller, meer niet. Ik kan het wel bijhouden, maar de ene keer rij ik veel bergop, de andere keer veel bergaf/wisselend, dus dat werkt ook niet echt. En zo'n vlotter gaat misschien wel stuk bij al dat offroad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hmmm.. kan je niet iets doen met een Tstukje en een doorzichtig slangetje naast je tank?

* teacher mompelt iets met communicerende vaten enzo...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001

unclero

MB EQA ftw \o/

Of een extra jerrycannetje op het bagagerekje :Y).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Meet hoe diep je tank is en koop een (2dehands) bromfiets vlotter om erin te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Simpele oplossing: doorzichtige tank.
Weet niet of ze al op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

what about een pijpje wat je langs je benzinetank omhoog laat komen? Zeg maar wat je ook vaak tegenkomt in waterkokers. Je hebt een hoofdtank met een vloeistof, daarnaast een pijpje wat in verbinding staat de onderkant (of lage zijkant) van de tank en doorzichtig is en waar je dus van kan aflezen hoeveel vloeistof er nog inzit.

Heeft te maken met de wet van de communicerende vaten. Twee vaten met een vloeistof die met elkaar in verbinding staan zullen altijd proberen zo snel mogelijk dezelfde stand weer te geven.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:48

BCC

Ander kraantje in je tank, zodat je een reserve tank hebt? Kraantje heeft twee buisjes: lang en kort. Standaard staat hij op de lange. Als de benzine op is, dan slaat hij af en zet je hem op de korte. Dan kun je nog prima thuiskomen. Waarschijnlijk past een willekeurig brommerkraantje er wel op.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
er zit wel een reservekraantje op (standaard zo), maar als ik die moet gebruiken, ben ik al te ver. Ik moet exact de helft/etc zien te meten, want ik moet ook weer terug kunnen ;) dat met die comm. vaten had ik ook al in gedacht, maar dan moet ik boren etc in de tank en dat lijkt me niet een goed idee (als het misgaat heb ik een tank die lek is, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

maarud schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:24:
er zit wel een reservekraantje op (standaard), maar als ik die moet gebruiken, ben ik al te ver. Ik moet exact de helft/etc zien te meten, want ik moet ook weer terug kunnen ;)
Verleng dan het aanzuig buisje van de standaard.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
BCC schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:29:
[...]

Verleng dan het aanzuig buisje van de standaard.
zit wel wat in ja, kijken hoe ik dat kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

maarud schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:42:
[...]
zit wel wat in ja, kijken hoe ik dat kan vinden!
Low tech solutions rule :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
BCC schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:22:
[...]

Low tech solutions rule :)
moet dan wel even zoeken, en kijken hoe dat in elkaar zit. ben benieuwd of dat gaat lukken (over 2 weken hoor je het wel, dan ben ik weer terug :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Dentheman

Zie signature

Weet niet wat voor vorm je tank heeft, maar is het niet een (heel simpel) idee een (lang) rietje mee te nemen, en zo nu en dan die in je tank te laten zakken, vinger erop en weer eruit halen? Of wil je het kunnen zien tijdens het rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 23-04-2008 17:43 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
maarud schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:24:
... dat met die comm. vaten had ik ook al in gedacht, maar dan moet ik boren etc in de tank en dat lijkt me niet een goed idee (als het misgaat heb ik een tank die lek is, haha
Maar je hoeft helemaal niet in die tank te boren. Als je een t-stuk in je benzineleiding onder je tank monteert, met een doorzichtige slang naar boven, langs je tank, dan zou het nivo wat je ziet moeten overeenstemmen met het nivo in je tank. Toch ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Dentheman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:43:
Weet niet wat voor vorm je tank heeft, maar is het niet een (heel simpel) idee een (lang) rietje mee te nemen, en zo nu en dan die in je tank te laten zakken, vinger erop en weer eruit halen? Of wil je het kunnen zien tijdens het rijden?
zoiets heb ik ook al overwogen, een papiertje erinsteken of idd een rietje. Tijdens het rijden is natuurlijki lekker makkelijk, maar dit is lekker simpel. Bedankt iig, ik zal ze vanaf dit weekend uitproberen (ben dan weer op vakantie, daar staat de quad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hayfork schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:27:
what about een pijpje wat je langs je benzinetank omhoog laat komen? Zeg maar wat je ook vaak tegenkomt in waterkokers. Je hebt een hoofdtank met een vloeistof, daarnaast een pijpje wat in verbinding staat de onderkant (of lage zijkant) van de tank en doorzichtig is en waar je dus van kan aflezen hoeveel vloeistof er nog inzit.

Heeft te maken met de wet van de communicerende vaten. Twee vaten met een vloeistof die met elkaar in verbinding staan zullen altijd proberen zo snel mogelijk dezelfde stand weer te geven.
Goede idee :+
teacher schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:08:
Hmmm.. kan je niet iets doen met een Tstukje en een doorzichtig slangetje naast je tank?

* teacher mompelt iets met communicerende vaten enzo...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1