Toon posts:

Nieuwe pc traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week een geheel nieuwe pc in elkaar gezet en ben
sinds het begin niet erg tevreden over de prestaties.

Ik zal eerst de specs laten zien:

Processor: Intel Quad Q6600
Moederbord: Asus Striker II Formula
Videokaarten in SLI: Asus EN8800GT 512 MB
Geheugen: 4x1GB kingston sli ready geheugen @ 1066 mhz
Voeding: Tagan 800 watt
Hard disks: 1 SATA Seagate 500GB @ 7200rpm en 32mb cache

Draait op Windows Vista Home Premium SP1 32bit. De pc is niet overclocked en de temperaturen zijn goed.

Ik heb de pc zelf in elkaar gezet voor na mijn vorige pc ook zelf in elkaar te hebben gezet.
Daarbij was alles goed gegaan en dus dacht ik nu ook waarom niet?

Na alles hebben geinstalleerd in de kast op een videokaart na (want die was nog niet geleverd)
heb ik de pc aangezet en windows geinstalleerd, daarna sp1 en de updates geinstalleerd.

2 dagen erna kwam de 2e videokaart en die ik heb ik direct in de kast geplaatst en de sli bridge
er tussen gezet. Windows zag de kaart en installeerde heb succesvol. Na enkele drivers opnieuw
te hebben geinstalleerd omdat ik bij het opstarten geen beeld had en in windows wel
(of andersom, als ik mijn scherm in de andere videokaart deed) werkte alles goed.
Windows vista gaf mij voor dit alles een 5,3 (5,9 voor alle dingen en een 5,3 voor het geheugen)
Dus ik dacht dit zit wel goed.

Maar nee, de pc liep regelmatig vast en hij was traag met programma's opstarten waardoor die vast liep
en moest resetten, onder het opstarten liep die ook weer vast en kon ik de knop weer indrukken.

Dit laatste gebeurt me nu niet meer (gelukkig) maar de prestaties zijn niet zoals ik gehoopt had.
in 3Dmark06 krijg ik een score van gemiddeld 12000 punten, wat maar net boven het gemiddelde zit.
Crysis draait die daarentegen soepel op very high, 2x aa en 1280x1024 maar colin mcrae dirt kan ik net op high spelen.
(niet op ultra high). Het opstarten en afsluiten van de pc duurt lang en hij trekt het soms gewoon niet meer.
Wat ook raar is dat de pc aangeeft maar 3006 mb geheugen te gebruiken terwijl de 32bit versie tot 3,4 GB werkt (was bij vorige pc namelijk ook)

Wat doe ik verkeerd? Is de pc niet goed geinstalleerd of is vista gewoon zo traag of verwacht
ik te veel van de pc terwijl die het helemaal niet aankan.

Kunnen jullie mij helpen want dit vind ontzettend jammer na een investering zoals dit.

Als ik dit topic verkeerd heb geplaatst of iets niet heb vermeld, bij deze sorry.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Chipset drivers ook opnieuw geprobeerd? Gelijk één ding rechtzetten: hoeveel Windows van je 4GB ziet is afhankelijk van de hoeveelheid PCI-devices e.d. die ook een deel van je adressering opsnoepen. :) Een 64bit OS is hier het enige juiste antwoord op, dat is de reden dat ik Vista x64 draai met m'n 8GB :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:33:
Chipset drivers ook opnieuw geprobeerd? Gelijk één ding rechtzetten: hoeveel Windows van je 4GB ziet is afhankelijk van de hoeveelheid PCI-devices e.d. die ook een deel van je adressering opsnoepen. :) Een 64bit OS is hier het enige juiste antwoord op, dat is de reden dat ik Vista x64 draai met m'n 8GB :)
Jup, laatste drivers geinstalleerd en al. Dat van dat geheugen is dus normaal ok. tnx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu ook pc opnieuw geinstalled, lijkt zelfs nog trager geworden.. ik heb nu echt van alles geprobeerd.. en het lijkt me toch niet de minste computer die er is..