Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 13:42
Ik probeer mijn iRiver H140 te formatteren. Op NTFS lukt het prima, maar dat slikt dat apparaat niet echt.

Het moet dus naar FAT32 of gewoon FAT. Als het maar FAT is.

Nu probeer ik dat door gewoon in cmd > format l: /FS:FAT32 te doen.

WAARSCHUWING:
ALLE GEGEVENS OP HET NIET-VERWISSELBARE
STATION L: ZULLEN WORDEN VERWIJDERD!
Wilt u doorgaan met formatteren (J/N)? j
38146 MB snelformatteren
Het volume is te groot voor FAT32.

Nu heb ik nog wat zitten klooien met die cluster grootte, maar dat helpt ook niet echt. Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd maar het geeft allemaal boven genoemde foutmelding.

Het maakt ook niet uit of ik het nu in XP of Vista probeer.

Iemand weet hoe ik dit ding weer kan herstellen want zo heb ik niks meer aan m'n mp3 speler.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Wat doet-ie als je vanuit Windows formateerd en niet voor snelformateren kiest? Dat is bij mij namelijk altijd goed gegaan. Als dat nog niet gaat, kan je eerst de schijf eens op fouten controleren, misschien is dat het probleem.
Je kunt ook eens proberen een ander programma te gebruiken dat dat van Windows. Op de Ultimate Boot CD for Windows of op de 'gewone' Ultimate Boot CD vind je enkele suggesties.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Taenadar
Het is al opgelost. Windows XP wil natuurlijk niet groter dan 32 GB FAT32 partities. Dus nadat ik partition magic had gebruikt werkte het als een zonnetje.

• alex3305
  • Laatst online: 22:31
Op Wikipedia staat dat je gewoon 127.53GB aan FAT32 partities in Windows zelf aan kunt maken, echter tijdens setup (Dos misschien ook?) kun je maximaal maar 32GB gebruiken inderdaad.

Dus even via Windows formatten dan?!

• Taenadar
De functie om groter dan 32GB is uit windows xp gesloopt. Op 98 en ME werkt het wel. Mijn oplossing met partition magic vond ik toch wat gemakklijker.

• alex3305
  • Laatst online: 22:31
Dat lijkt mij niet? Ik heb namelijk wel schijven gezien van 30GB+ in FAT32.

• Taenadar
Windows XP ondersteund en leest het ook wel. Je kan alleen geen schijf formatteren die groter is dan de 32 GB. Daarom kan je het wel hebben gezien dat het draaide maar formatteren werkt niet.
Pagina: 1