Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een HP laserjet 3150 all-in-one die verbonden is met een XP systeem, en geshared word via het netwerk.
Ik wil graag kunnen printen vanaf mijn werkstation uitgerust met windows server 2008 standard x64 (slikt vista drivers). HP is helaas niet van plan vista-drivers vrij te geven voor de 3150..
Is het op een of andere manier mogelijk om een soort 'generieke' printcommando's over de lijn te sturen die de xp machine om kan zetten naar specifieke commando's voor de laserjet 3150? De XP-machine kan de printer immers goed aansturen, dus ergens vind ik het belachelijk dat ik over het netwerk alsnog Vista drivers nodig heb..
Ik hoef opzich niet veel functionaliteit te hebben op m'n werkstation, scannen doe ik niet vanaf die machine, zolang ik maar wat simpele documentjes uit kan draaien is het prima

Hoe krijg ik mijn printer aan de gang onder server 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Je zou het kunnen proberen met bijv. de HP 990c driver als die in server 2008 zit ingebakken.

Zie net dat je het over een laserjet hebt. Een HP 990c driver werkt iig wel met all-in-one inktjetprinters. Probeer eens een algemene HP driver (Laserjet 4) ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door Frankie02 op 20-04-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Als je printer PCL5 of 6 snapt zou je ook de universele HP PCL5/6 printerdriver kunnen downloaden en deze installeren op je 2008 server. Deze driver kan je vinden bij de netwerk-laserprinters (bv 3005).

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.