Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe + E6300 OC Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers,

Ik zit met een raar overclockprobleem. Ik heb al een erg lange tijd de volgende setup lopen:
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core2Duo E6300 @ 2,96Ghz (425x7 @ 1,4v)
Corsair Twin2X PC5400 @ 850mhz (CL5-6-6-18 2,3v actief gekoeld)
Antec Truepower Trio 550Watt
Asus EN8800GT Glaciator (@ Stock)

Dit heeft een hele tijd goed gelopen, tot over een tijdje terug. Toen is hij namelijk raar beginnen doen. Zolang ik in Windows zit is er geen probleem, alle games, applicaties etc. lopen perfect stabiel (Orthos 10u zonder problemen). Schakel ik de PC 's avonds uit en wil ik hem 's anderendaags terug inschakelen, doet ie het niet. M'n fans gaan draaien, alles start, alleen krijg ik geen beeld.
Als ik hem daarna echter terug uitschakel (aan/uit schakelaar lang inhouden), en terug inschakel, dan krijg ik de melding: "Overclocking Failed, Press F1 to launch Setup and F2 to load default settings". Dit heeft hij pas sinds enige tijd terug.

Eerst dacht ik aan het geheugen waar teveel voltage opstaat, maar ten eerste is dit actief gekoeld (er zit een 80mm fan van Zalman boven die hier @ 2000rpm koele lucht naartoe brengt), en ten tweede heb ik al geprobeerd van op de default speeds (dus RAM ontkoppelen van FSB en naar 667Mhz te zetten op 1,9v), en dan heeft hij nog hetzelfde probleem.

Weet er iemand waaraan dit misschien kan liggen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 08:10
Ik heb exact hetzelfde probleem , alleen bij een restart. (zelfde moederbord).
Geen idee hoe dit komt.

debeerzietzevliegen.nl

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Coldboot probleem?
Hier op GoT is er wel wat over te vinden, meestal wil het verhogen van het voltage van de NB wel eens helpen maar misschien is het ook wat anders. Wie weet. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Soms is het ook zo dat ik een programma installeer, en dat hij bij het heropstarten niet boot. Hetzelfde probleem als wanneer hij moet coldbooten. Ik heb eens een keer alles ontkoppeld behalve m'n mamaplank en m'n videokaart (om te kijken of het m'n voeding is), maar hetzelfde probleem blijft dan.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Gooi d'r eens een andere voeding in. Ik heb laatst soortgelijke problemen gehad met het zelfde bord maar dan met E6600, hiervan is enkele weken later de voeding overleden. Heb nu een nieuwe voeding erin zitten en sindsdien zijn alle problemen totaal verdwenen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met welke BIOS draai je nu ? Ik had ook last van Cold-boot problemen met mijn P5W met een oudere BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op dit moment op Bios 2602, maar is het aan te raden om naar 2704 te gaan?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:42:
Ik draai op dit moment op Bios 2602, maar is het aan te raden om naar 2704 te gaan?
Naar de 2704 gaan zou je kunnen proberen maar waarschijnlijk maakt het niet uit. Ik dacht misschien draai je met een hele oude BIOS maar de 2602 is nog behoorlijk nieuw, ik draai er zelf ook mee.

Ik zou wel eens een complete BIOS reset proberen. Gewoon echt met de BIOS batterij er uit halen en compleet clearen. Dan ff testen of ie het op stock speeds goed doet en zo ja dan pas weer overklokken.
Pagina: 1