Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TI-84 Plus] Hangt op 'Please install operating system now *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste [...],
Ik heb een probleem met mijn rekenmachine, en nu zag ik net een topic staan dat ook over rekenmachines ging dus ik dacht ik waag het er wel even op.
Ik heb laatst mijn GR (Ti 84 plus) willen updaten maar dit werd geannuleerd en sindsdien staat er op het scherm:

Waiting...
Please install operating system now.

Vervolgens druk ik ergens op maar hij reageert niet, dit doet hij pas als ik op ON heb gedrukt. Waarna het volgende schermpje tevoorschijn komt:

ERROR!
Press any button to shut down the system. Press ON to get the system on.

Meer kan ik er niet meer mee doen, ik heb nog toetsen en examens ik vraag me af wat ik hier aan kan doen, mijn computer herkent namelijk de rekenmachine ook niet meer.
Ik hoop dat jullie misschien wat weten...
Groeten :)

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 10:15
Mijn OS is verwijderd
Download een nieuw OS op http://www.education.ti.com Ga naar het bestand toe en kies send to device. Methode 2; Je hebt nog een GR nodig van hetzelfde type. Sluit de GRMs op elkaar aan dmv een linkkabel. Op de werkende GR doe je dit: [2nd] [X,T,O,n] Nu scroll je naar SendOS. Druk op [Enter]
Dit al geprobeerd?

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Ook al een harde reset geprobeerd? (zit ergens zo een gaatje waar je een pennetje in kan douwen)

Dit lost vaak ook problemen op :+

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Methode 1, is een goede alleen windows accepteerd het apparaat nu ook niet meer - enig idee hoe je dit kan verhelpen als ik namelijk de stappen van windows volg kom ik in niemandsland.
Methode 2, wil niet want het enige wat op me scherm komt is die alarm geving..

Dus methode twee lijkt mij het beste alleen dan is de vraag hoe..

Verwijderd

Topicstarter
N3oC schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:44:
Ook al een harde reset geprobeerd? (zit ergens zo een gaatje waar je een pennetje in kan douwen)

Dit lost vaak ook problemen op :+
Er zit zover ik weet geen reset knop op.. ;) Ik deed het altijd met de batterijen etc. maar dat werkt nu ook niet.

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 10:15
Wat lukt er precies niet bij methode 1?(meer info graag)
Bij methode 2 lijkt het me de bedoeling dat je jou rekenmachine gewoon aanzet en dan sendos doet op een werkende ti 84+.

Verwijderd

Topicstarter
1)Kijk als ik met me USB kabel hem in de USB poort druk dan geeft hij een onbekend apparaat aan. Terwijl ik de software wel heb geinstaleerd. En omdat windows hem dus niet accepteer als een bekend apparaat kan ik er dus ook niet spulletjes heen sturen.

2) Bij methode twee wil niet omdat me rekenmachine niks anders doet als:

Waiting...

ERROR!

En iets anders wil niet, dus ook niet transmitten via de link..
Dus ik weet niet hoe je de GR weer kan activeren op windows.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:08:
1)Kijk als ik met me USB kabel hem in de USB poort druk dan geeft hij een onbekend apparaat aan. Terwijl ik de software wel heb geinstaleerd. En omdat windows hem dus niet accepteer als een bekend apparaat kan ik er dus ook niet spulletjes heen sturen.

2) Bij methode twee wil niet omdat me rekenmachine niks anders doet als:

Waiting...

ERROR!

En iets anders wil niet, dus ook niet transmitten via de link..
Dus ik weet niet hoe je de GR weer kan activeren op windows.
bij methode 2: Hij doet dus niks ookal laat je de werkende Ti die OS sturen dus? Dan wordt het toch wel erg lastig. Heb je voor de grap al de TI helpdesk geprobeerd? Wellicht dat die een oplossing voor je weten :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; een beschrijving van je probleem wordt daarin wel gewaardeerd

[b]Kan Iemand Mij Helpen? - Ti 84 plus[/b] > [TI-84 Plus] Hangt op 'Please install operating system now *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

hai,
ik heb hetzelfde probleem, hoe heb
jij het nu opgelost?

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 17:08 ]

Pagina: 1