Toon posts:

Een Blue ray speler aansluiten op de HCS Pioneer RCS-55

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

vanwege het kopen van een nieuwe lcd tv, zou ik graag de kenners hier onder ons het volgende willen vragen in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb zo'n 2 jaar geleden de thuisbioscoopsysteem met DVD-recorder van Pioneer gekocht. Het betreft het model RCS-55. Op kieskeurig.nl staat die onder de volgende link. Nu staat hier dat hij geen HDMI aansluiting heeft. Betekent dat nu dat de DVD-recorder geen HDMI aansluiting bevat of de subwoofer? Ik zou graag namelijk mijn DVD recorder die ik hierbij gekocht hebt, willen vervangen voor een Blue ray speler. Is dat nu wel mogelijk? Hieronder een afbeelding van de subwoofer.

Afbeeldingslocatie: http://www.fleuruptodate.nl/algemeen/rcs-55.gif

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik gok dat dit niet gaat werken, omdat je ook te maken hebt met een bediening/signaal kabel welke je DVD-recorder bedient. Dit betekend dat je geen data op je display van de set kunt zien over de Bleu-Ray speler, en valt het hele voordeel van de set weg (de logge dvd speler uit het zicht, en bedienen via een klein display).

Wel zul je waarschijnlijk de audio gewoon op de set kunt aansluiten via coaxiaal

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoelt dat de Blu-ray speler dan een coaxiale aansluiting moet hebben en dat ik dan deze gewoon op de coaxiale aansluiting van de subwoofer kan aansluiten?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je BR speler gewoon met hdmi naar lcd. Dan hopen dat in je sub de decoders zitten (lijkt het wel op) en van de BR speler met coax naar de sub en kijken wat er gebeurd. Je hebt kans dat de coax ingang vd sub gewoon een decoder ingang is en dan kan het werken

edit: dit is dus een van de reden waarom ik nooit zoiets zou kopen. Gewoon een losse reciever en je hebt dergelijke problemen neit

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 20-04-2008 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
In mijn subwoofer zit een coaxiale aansluiting. En ik neem aan dat op de Blu-ray spelers dit ook wel zit. Dus in principe hoef ik de blue-ray speler enkel met mijn subwoofer te verbinden via de coax voor het geluid en via de hmdi van de blu-ray speler naar de lcd voor het beeld.

Dan heb ik vervolgens een tweede vraag. Bestaat er zoiets als een 'hub' voor de coax aansluiting op mijn subwoofer? Dus dat ik 2 coaxiale aansluitingen erop kan zetten. Misschien een domme vraag hoor. Maar mijn playstation zit ook al in de coax aansluiting, vandaar.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

aangezien het een elektrische verbinding is kan je in principe gewoon een ingangskeuze box gebruiken die je ook voor het maken van meerdere analoge ingangen voor een versterker gebruikt. Of dat helemaal storingsvrij is......

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus hetzelfde homechinema set, en wil ook blu-ray aansluiten.
Dat kan dus via coax.
Nu is mijn vraag of dolby true hd en dts hd ook doorgestuurd worden vanaf blu-ray naar mn speakers.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 12:29
Via coax krijg je alleen 'gewone' dolby en dts.
De hd-formaten gaan alleen over HDMI.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.
Jammer dat ik dat dan niet heb.
Het geluid lijkt me stukken beter.
Pagina: 1