Toon posts:

2x Dell 3007WFP op 1 pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 9200 die beschikt over een Nvidia Quadro FX 3450 Dual DVI waar één Dell 3007WFP aanhangt.

Nu Heb ik nog een Dell 3007WFP staan die ik er ook op aan wil sluiten.
Naar mijn weten heb ik dus een 2e PCI videokaart nodig die ook over Dual-DVI beschikt (anders is het scherm niet aan te sturen, minimale resolutie van 2560x1600)

Graag een advies!

Verwijderd

Naar mijn weten kun je gewoon alle twee beeldschermen aansluiten. ;)

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 23:00
To the impulsive buyers who might order the screen after the previous paragraph: check if your video card is compatible with the display. Talking to people around me, I noticed that there was a bit of confusion about what “Dual-Link” is. Many people are mixing up Dual-Link and Dual-DVI.

Dual DVI means that there are two DVI connectors on your graphics card. Each of these connector might be Dual-Link or not. Explained with plain words, the single-link DVI connection can carry enough information to build a 1920x1080 pixels image at 60hz. Dual-link DVI doubles the bandwidth and therefore allows a 2560x1600 image to be send from the computer at a frequency of 60hz (or 60 images per seconds).

A single dual-link DVI connector is required to use the maximum resolution of this screen. If a dual-link is not present, a 1280x1024 pixels image will be displayed. Make sure that you connect the monitor on the proper DVI connector as most dual-link cards have two DVI connectors, one of which is not dual-link capable. Note that it is possible to get a dual-dual-Link graphics card capable of driving two 3007WFP monitors (!). Bron
Dus als je Nvidia Quadro FX 3450 twee Dual-Link DVI poorten heeft heb je geen tweede kaart nodig. Dat zou je even na moeten kijken.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en aangezien de 3450 maar 1 Dual-Link DVI poort heeft (hij heeft wel 2 dvi aansluitingen waarvan maar 1 Dual-Link is) werkt dat niet.. Anders had ik ook niet gevraagd om een tweede vid kaart :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:38:
Ja en aangezien de 3450 maar 1 Dual-Link DVI poort heeft (hij heeft wel 2 dvi aansluitingen waarvan maar 1 Dual-Link is) werkt dat niet.. Anders had ik ook niet gevraagd om een tweede vid kaart :)
Je geeft antwoord op je eigen vraag... Je hebt dus 2x Dual Link nodig om die twee schermen aan te sluiten, er is denk ik geen magisch trucje waarmee je ineens je tweede DVI aansluiting omtovert tot Dual Link aansluiting.

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 14:40
Kan je je tweede scherm niet via een DVI -> VGA adapter aansluiten, omdat VGA deze limiet niet heeft? Of is dit niet mogelijk omdat de bron uiteindelijk toch DVI is?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Waarschijnlijk veroorzaakt dit wel kwaliteitsverlies oid. Maar misschien zou je anders een el-cheapo nVidia kaartje erin kunnen hangen voor de extra poort(en),

Verwijderd

Alex3305 schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:14:
Waarschijnlijk veroorzaakt dit wel kwaliteitsverlies oid. Maar misschien zou je anders een el-cheapo nVidia kaartje erin kunnen hangen voor de extra poort(en),
Dat verlies is niet te zien met een menselijk oog ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:57:
[...]

Dat verlies is niet te zien met een menselijk oog ;)
Met twee schermen naast elkaar zie je dat verschil wel degelijk. Het scherm dat is aangesloten op VGA krijgt een veel geler beeld dat niet is te corrigeren.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anders zou je kunne gaan kijken naar een Dual/Tripple head to go Digital edition van matrox.
Als het uitkomt met de resolutie's Uit me hoofd dacht ik niet maar is even na te kijken.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zie dat je een 4x pci-Express kaart vrij hebt dus je zou er nog een bij moeten kunnen prikken.

zal wel 4 lanes zijn maar het slot is 16x gok ik. komt ook overeen met de chipset. ff open maken en kijken.

gewoon het goedkoopste kaartje met dual-link dvi erin, van nvdia lijkt me wel het makkelijkste qua compatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
roedie schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:19:
Ik zie dat je een 4x pci-Express kaart vrij hebt dus je zou er nog een bij moeten kunnen prikken.

zal wel 4 lanes zijn maar het slot is 16x gok ik. komt ook overeen met de chipset. ff open maken en kijken.

gewoon het goedkoopste kaartje met dual-link dvi erin, van nvdia lijkt me wel het makkelijkste qua compatibiliteit.
Dit is de enige reply die enigsinds nuttig is! Bedankt hiervoor!. Ik zal morgen even een foto van de openstaande sloten maken. Mijn huidige graka is PCI-e maar dat slot is zwart. Daaronder zit nog een smaller zwart slot en daaronder nog 4 (naar mijn wete) pci sloten; deze zijn wit.

Zijn dit misschien OOK PCI-e sloten? Hoe kan ik dat checken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even nagevraagd.

Er is maar 1 PCI-e slot.

Dus de huidige kaart moet eruit en ik ben nu dus opzoek naar een videokaart waar 2x een dual link dvi poort op aanwezig is. Iemand?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Alle nvidia Geforce 8800 / 9x00 kaarten hebben 2 Dual Link aansluitingen. :)

Je zou eens kunnen kijken naar de 8800GT of de 9600GT.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1