Als ik uit mijn eigen hotmail van mijn werk (met een eigen provider enzo, heel groot bedrijf) een mail stuur naar iemand met yahoo. Kan je dan in de header zien dat deze vanaf mijn werk verzonden is ?
Vr.Gr.
Kompas
Vr.Gr.
Kompas
[ Voor 18% gewijzigd door Cadezo op 20-04-2008 17:30 ]
Heb ik gedaan maar las het van dezelde pc als van waar ik het stuurde.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:19:
Ik zou zeggen, stuur eens een mailtje naar jezelf en kijk naar de headers.
Ja ik zie dat het van mijn werk is... Is toch raar... nou ben je nooit helemaal anoniem op het internet maar dit is wel heel makkelijk vinden. Overigens geen probleem hoor maar toch wel raar...Japius schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:20:
Je hebt toch zelf een yahoo account ? Kan je het toch zo zien?
Dat is het Ip-adres van de mailserver zelf, maar in de header kan ook het ip-adres van de verzender (dus de computer bij jou thuis) worden meegegeven, dat is afhankelijk van de maildienst die je gebruikt. Vandaar...Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:24:
de servers van hotmail staan voor zover ik weet in de VS. Dus er zou een IP adres uit de VS moeten staan...
[ Voor 17% gewijzigd door Cadezo op 20-04-2008 22:31 ]
ja maar ik stuur vanaf mijn werk en als je dan het IP adres op zoekt je zo van welk bedrijf het komt:-(Cadezo schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:29:
[...]
Dat is het Ip-adres van de mailserver zelf, maar in de header kan ook het ip-adres van de verzender (dus de computer bij jou thuis) worden meegegeven, dat is afhankelijk van de maildienst die je gebruikt. Vandaar...
Voor meer privacy, zal je inderdaad moeten kijken naar proxy's/tor, etc. Dat zal echter in de meeste gevallen niet nodig zijn, ligt natuurlijk wel aan je persoonlijke situatie ...
Ik zal het niet vaak nodig hebben maar het verbaasd mij gewoon dat het zo makkelijk is... Ook voor een leek is het in 1 min te zien vanwaar iemand een mail zendt....sanzut schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:53:
dan doe je dat lekker vanaf thuis, of uit de bibliotheek oid??
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 20-04-2008 23:05 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Heb je helemaal gelijk in! Zo denk ik er ook over. Ik ben slechts aan het proberen hoe het zit en verbaas mij slechts dat het zoooo makkelijk is...RobIII schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:02:
Het is niet raar en zelfs goed (IMHO) dat ze dat doen.
Al is het maar voor die bedrijven (-achter) als Hotmail of eender welke 'webmail' dienst om niet steeds iedere dreigmail te moeten gaan traceren voor de ontvangende kant; als ze het X-Originating IP meesturen voorkomen ze een heleboel aanvragen om dat alsnog op te zoeken en kan de ontvangende kant dus zonder hun lastig te vallen het zelf mooi uitzoeken en dat scheelt dus werk = geld. Als eventuele 'dreigers' (of andere situaties) al weten dat ze hun IP verlinken zal dat allicht een aantal (amateur) dreigers afschrikken en ongewenste mail voorkomen. Als je echt anoniem wil lukt het toch wel, maar dan hebben die bedrijven er in ieder geval iets (of het genoeg is, is een tweede) aan gedaan.
Het moet (w.m.b.) maar eens afgelopen zijn om anoniem je zak stront ergens te dumpen en er dan laf bij weg te rennen. Als je wat wil doen doe je dat maar met naam en toenaam (nee; ik spreek hier niemand aan, ik heb het over het algemeen) en wees een vent en sta dan ook in voor de consequenties.
Dat je anoniem een of andere pr0n site wil bezoeken ofzo; best. Maar anoniem spammen, dreigen, stalken, lastigvallen of whatever is IMHO not-done en dus is die X-Originating (hoewel dus altijd wel te omzeilen) in ieder geval iets.
Daarbij heb je met een X-Originating IP in principe nog amper iets; zoals je zelf al aangeeft komt het dan van 'een bedrijf' ofzo af en zijn er dus nog een X-tal 'verdachten'. Voor de ontvangende kant, die een vermoeden heeft van wie het zou kunnen komen kan het wel voldoende zijn om te pinpointen wie het dan (vermoedelijk) is.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq