Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst op mijn virtual pc windows Vista geinstalleerd. Maar het loopt echt verschikkelijk traag. Als ik virtual Vista opstart duurt dat enorm lang en eenmaal opgestart werkt alles steeds erg traag. Ik heb ook al Windows XP en windows 98 geinstalleerd. Bij windows 98 loopt het allemaal wel redelijk. Het wordt al wat minder bij Windows XP.
Ligt dit aan een instelling of iets dergelijks?
Het draait allemaal op een Asus intel pentium 4, kloksnelheid: 3.0 GHz, 2.00 GB onder Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Heb je al eens naar de vereiste specs opgezocht voor VISTA ? Vergelijk deze eens met je eigen specs, en denk ar dan aan dat jij ook nog je eigen OS draait naast je virtuele machine's dus je moet je specs delen.

[ Voor 59% gewijzigd door fleppuhstein op 20-04-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:59:
Heb je al eens naar de vereiste specs opgezocht voor VISTA ? Vergelijk deze eens met je eigen specs, en denk ar dan aan dat jij ook nog je eigen OS draait naast je virtuele machine's dus je moet je specs delen.
Ja..
En bij de installatie van een nieuw virtual pc kun je ook kiezen wat voor soort OS je gaat installeren. En aan die spec moet ik toch wel voldoen geloof ik.
Ook heb ik het werkgeheugen vergroot die VISTA virtual gebruikt. In plaats van de vooraf ingestelde 512 mb heeft hij nu de beschikking tot 1200 mb. Maar het gewenste effect blijft uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfix.

Maar wat voor gewenst effect verwacht je dan? het over je scherm heen 'flitsen' van je Virtual Guest - en helemaal Vista - kun je wel schudden zonder dat je de VMadditions hebt geinstalleerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
exclude de mappen waarin je .vhd bestanden staan (de feitelijke machines) eens in je virusscanner.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:13:
Titelfix.

Maar wat voor gewenst effect verwacht je dan? het over je scherm heen 'flitsen' van je Virtual Guest - en helemaal Vista - kun je wel schudden zonder dat je de VMadditions hebt geinstalleerd.
Moeten VM additions daar verandering in brengen, zo van wat ik nu hier en daar lees hoeft dat niet uit te maken voor de snelheid van de guest..

@powershell
Ik zal morgen even de .vhd door de scanner halen, denk je dat de traagheid komt door een virus of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51

Arethusa

Niet die server

Ik denk dat hij bedoelt dat de scanner de .vhd bestanden blijft of gaat scannen als je virtuele pc draait. Dat kan de vertraging veroorzaken. Ik geloof ook dat de specs voor vista meer vereisen dan dat jij aan hardware hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door Arethusa op 20-04-2008 21:15 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Arethusa schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:14:
Ik geloof ook dat de specs voor vista meer vereisen dan dat jij aan hardware hebt.
Mwa.
Dat nou ook weer niet, want dat zou inhouden dat ik nu dit bericht niet zou kunnen tikken terwijl WMP 11 opstaat met een film, VMware Workstation met een 2008 Server installatie bezig is (1GB), Virtual Server een XP image actief heeft met 256MB en ondertussen óók nog een report draait van WSUS 3.0 sp1 :P

maar goed, de virtuele hardware van VPC is niet echt Designed for Vista - eerder Vista Capable (s3 trio video, 440BX chipset enzo).

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 01:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mm, jammer. Het ligt dus meer aan de guest OS dan aan instellingen of iets dergelijks..
Oke. Bedankt voor jullie snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
het kan meschien aan verschillende dingen liggen word de vhd automatische door je virus scanner gecheckt is ook preformance verlies. je zou ook vmplayer kunne proberen of wat minder geheugen aan de vm te gebruiken kan ook wel eens schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
of hardware acceleratie aanzetten (intel VT!) in vpc2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Powershell schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:42:
of hardware acceleratie aanzetten (intel VT!) in vpc2007
Asus intel pentium 4, kloksnelheid: 3.0 GHz, 2.00 GB onder Windows XP
VT zit er niet in, ik heb eenzelfde spec machine (maar dan met Vista).

Maar VMware Workstation is sowieso sneller vergeleken met VPC op deze generatie PCs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
alt-92 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:39:
[...]

[...]

VT zit er niet in, ik heb eenzelfde spec machine (maar dan met Vista).

Maar VMware Workstation is sowieso sneller vergeleken met VPC op deze generatie PCs :)
oeps, zie nu pas de specs van de ts :P ging er iets gemakkelijk vanuit dat dat wel een actueel diertje zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een actueel diertje.. :P Hij doet het nog leuk 8)

Maar VMware Workstation is dus sneller? Dan ga ik die maar eens uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo he! Dat VMware werkt echt STUKKEN beter dan virtualPC. Scheelt echt erorm. Vista als guest loopt werkelijk als een zonnetje. Goede tip dus om VMware te proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een andere vraag: Hoe vergroot ik de virtual harddisk in VMware. Ik heb namelijk Vista geinstalleerd en van te voren aan gegeven dat de harddisk niet groter dan 2GB kan worden. Achteraf gezien niet zo slim en ik wil hem nu dus groter hebben. Is daar een manier voor of moet ik nu een compleet nieuwe VM maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Wat je natuurlijk wel kan doen is de VM ghosten naar een grotere disk.
Doe ik hier ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:25:
Wat je natuurlijk wel kan doen is de VM ghosten naar een grotere disk.
Doe ik hier ook wel eens.
Hoe doe je dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Nieuwe disk toevoegen aan de guest, en dan met winPE (imageX!) de boel van C naar D clonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Bijvoorbeeld.

Maar dat had je natuurlijk zelf ook al bedacht.

Toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard :9 . Er is dus geen snelle manier waarmee je even de instelling kan veranderen wat de VM aan max harddisk mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Als je 'm met een maximum hebt opgegeven niet nee - tenminste niet vanuit VMware workstation zelf.
Maar nu hebben we het over de werking van VMware zelf, en niet meer over het oorspronkelijke onderwerp.

Pagina: 1